English

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی قم:

نظارت بر ذبح شرعی دام درکشتارگاه‌های قم

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: این استان دارای چهار کشتارگاه دام و طیور است که ناظران شرعی به صورت مستمر برنحوه ذبح شرعی در آنها نظارت دارند.

نظارت بر ذبح شرعی دام درکشتارگاه‌های قم
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحیم رضایی روز دوشنبه در گفت‌وگویی بیان داشت: یکی از وظایف مهم حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی مساله نظارت بر ذبح شرعی چه مواردی که گوشت از کشورهای طرف قرارداد مانند برزیل و مغولستان وارد می‌شود و چه در کشتارگاه‌های داخلی است.

وی افزود: در همین رابطه حوزه نمایندگی ولی فقیه افرادی را آموزش و نکات شرعی مورد نیاز را با برگزاری دوره‌های شفاهی و عملی برای آن‌ها بیان می‌کند، متقاضیان شرکت در این دوره‌ها که از سراسر کشور هستند پس از انجام مصاحبه و کسب آموزش‌های لازم و حضور ۹۰ ساعته در کشتارگاه در صورت تایید به خارج از کشور منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: ناظران شرعی اعزام شده به کشورهای خارجی طرف قرارداد واردات گوشت به ایران، حدود سه ماه در آن کشورها می‌مانند تا بر اساس ماموریتی که برعهده دارند برنحوه ذبح شرعی در کشتارگاه‌های کشورهای مورد نظر نظارت کنند و در نتیجه گوشتی حلال بر سر سفره‌های مردم بیاید.

رضایی گفت:‌ ناظران مامور به فعالیت درکشتارگاه‌های داخل کشور نیز پس از فراگیری آموزش‌های لازم به صورت شبانه‌روزی و نوبتی در کشتارگاه‌های دام سبک و سنگین استان‌های مختلف حضور پیدا کرده و بر به صورت دقیق نحوه ذبح شرعی دام‌ها نطارت می‌کنند.

وی افزود: از طرف دیگر مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور بر نحوه عملکرد این ناظران شرعی نظارت دارند و به صورت سرزده در کشتارگاه‌ها حاضر می‌شوند و روند اجرای دستورات شرعی در هنگام ذبح دام را کنترل می‌کنند.

وی ادامه داد: حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در بخش‌های مختلف دیگری نیز به فعالیت می‌پردازد، یکی از این عرصه‌ها اجرای دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، مانند لزوم تبیین شعار سال و تلاش برای تحقق آن،‌ در همین رابطه جهاد کشاورزی که وظیفه تامین امنیت غذایی مردم را برعهده دارد در موضوع رشد تولید و مهار تورم نقش مهمی ایفا می‌کند که حوزه نمایندگی ولی فقیه بر نحوه اجرای این امر نظارت دارد.

رضایی افزود: از سوی دیگر حوزه نمایندگی ولی فقیه برای بالا بردن بینش معرفتی و اعتقادی کارکنان این وزارتخانه و خانواده‌هایشان و در ادامه بهره‌برداران بخش کشاورزی تلاش خود را به کار می‌گیرد و با انجام اقدام‌های مختلف همچون اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع در مناسبت‌های مختلف اهداف‌ یاد شده را دنبال می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه