English

آیت‌الله سعیدی:

اگر پیام تشیع به مردم جهان برسد «یدخلون فی دین الله افواجا» اتفاق می‌افتد

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اگر پیام و محتوای تشیع به بسیاری از مردم دنیا برسد مشتاقانه آن را می‌پذیرند، گفت: نیاز نیست که به دنبال رهرو بگردید؛ بلکه باید راه را نشان داد و تبیین کرد و اگر این اتفاق بیفتد «یدخلون فی دین الله افواجا» هم به دنبالش اتفاق می‌افتد.

 اگر پیام تشیع به مردم جهان برسد «یدخلون فی دین الله افواجا» اتفاق می‌افتد
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار عبدالرضا مزاری مدیرعامل مؤسسه فرهنگی امیرالمؤمنین ابوتراب که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: در برخورد با تازه گرویدگان به مذهب تشیع باید بر مبنای قرآن و سنت عمل شود و از روش‌هایی که بزرگان دینی ما داشته باشد الگوبرداری شود.

 وی با بیان اینکه روش‌های برخورد با رهیافتگان به مکتب اهل بیت(ع) در داستان‌های انبیا در قرآن و در سیره اهل‌بیت در روایات بیان شده است، گفت: در میان علمای معاصر نیز علامه امینی از پرچم‌داران جذب عامه مسلمین به مکتب تشیع بود و افرادی که در این عرصه کار می‌کنند از کتاب الغدیر ایشان بهره‌مند هستند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به ظرافت‌هایی که در برخورد با افرادی که به تازگی شیعه شده‌اند وجود دارد، گفت: بسیاری از مردم دنیا با اسلام و تشیع آشنایی ندارند و اگر پیام و محتوای تشیع به آنها برسد مشتاقانه آن را می‌پذیرند؛ همان‌طور که بعد از انقلاب در برخی کشورها به‌خاطر حضور یک رهبر دینی میلیون‌ها نفر به این مکتب گرویده‌اند و شاهد رشد تشیع در جهان بوده‌ایم.

 وی افزود: حوادث امروز غزه هم اگرچه پر هزینه است؛ ولی ره‌آوردش هم خیلی پر ارزش است و یکی از نتایج آن این است که توجه مردم دنیا را به قرآن و فرهنگ پیروزی خون بر شمشیر که همان مکتب اباعبدالله (ع) است جلب کرده است.

 آیت‌الله سعیدی اقناع‌سازی افرادی که به مکتب تشیع تمایل نشان داده اند را عامل ماندگاری و تثبیت ایمانشان دانست و گفت: نیاز نیست که به دنبال رهرو بگردید؛ بلکه باید راه را نشان داد و تبیین کرد؛ زیرا اگر جهاد تبیین اتفاق بیفتد «یدخلون فی دین الله افواجا» هم اتفاق می‌افتد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه