English

آیت الله اعرافی:

وظیفه یکایک ما آن است که به آینده کشور و نقش انتخابات در آن توجه کنیم

امام جمعه قم گفت: در آستانه انتخابات قرار داریم، وظیفه یکایک ما آن است که به آینده کشور و نقش انتخابات در آن توجه کنیم، مشارکت بیشتر به عنوان وظیفه ملی، اسلامی و انقلابی را مهم بشماریم.

وظیفه یکایک ما آن است که به آینده کشور و نقش انتخابات در آن توجه کنیم
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه قم در مصلای قدس این شهر ضمن اشاره به این نکته که امروز بار دیگر هجوم بی‌امانی از سوی اسرائیل غاصب به مردم عزیز، مظلوم و شجاع غزه آغاز شد،افزود: رژیم صهیونیستی آتش‌بس هفته گذشته را به دلیل اینکه دیگر نمی‌توانست به روند تجاوزگری ادامه دهد، پذیرفت.

وی در ادامه افزود: بعد از آتش‌بس هم چون دیدند که زیر هجمه اعتراض دنیا هستند و باز حماس جان تازه‌ای خواهد گرفت، حمله‌های خود را آغاز کردند.

امام جمعه قم همچنین در بخش دیگری از سخنان تصریح کرد: ما گفتمان زورگویان را نداریم، می‌گوییم انتخابات با حضور فلسطینی‌های اصیل برگزار شود و تکلیف کسانی که امروز نیز در این سرزمین حضور دارند ،‌توسط دولت برگزیده این کشور تعیین خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خطاب به صهیونیست‌ها گفت: ما اهل ظلم، زور و جنایت نیستیم، در حالیکه شما در بیش از ۷۰ سال از هیچ جنایتی فروگذار نکرده‌اید.

اعرافی خاطرنشان کرد: جهان اسلام اگر در موضوع فلسطین پیروز شود که به فضل الهی پیروز خواهد شد، با انصاف و عدل برخورد می‌کند.

امام جمعه قم همچنین فجایای رخ داده در غزه را در تاریخ کم‌نظیر ذکر کرد و گفت: باید ببینیم دولت‌مردان جهان اسلام و مجامع بین‌الملل مقابل این وقایع چه واکنشی نشان داده‌اند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها همین امروز صبح اول تجاوز به غزه همراهی خود با اسرائیل غاصب را اعلام نمودند، اُف بر شما که این‌قدر نادان، ظالم و جنایتکار هستید.

وی ادامه داد: قطعا شما ترسیدید، ولی در برابر مردم مظلوم چه حجتی دارید که این‌گونه رفتار می‌کنید، امروز نیز ملت شریف ایران و همه دستگاه‌ها و مسئولان در کنار ملت‌های مسلمان و مردمان آزادیخواه جهان همراه با این موج انسانی در حمایت از مظلوم حضور دارند، و فریاد آنان مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکاست.

خطیب قم همچنین اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات قرار داریم، وظیفه یکایک ما آن است که به آینده کشور و نقش انتخابات در آن توجه کنیم، مشارکت بیشتر به عنوان وظیفه ملی، اسلامی و انقلابی را مهم بشماریم.

عضو فقیهان شورای نگهبان گفت: ضمن اینکه باید از روحیه مردمی و تلاش مستمر مسئولان قدردانی کرد، انتظار می‌رود، که هم به مسائل بنیادین اقتصادی توجه کنند و هم به حوزه معیشت و گشودن مشکل‌های زندگی اقشار متوسط به پایین اهتمام روزافزون شود.

امام جمعه قم یادآور شد: ما در حوزه اقتصاد و پیشرفت، هم باید به مبانی، پایه‌ها و بنیادها توجه نموده، و آنها را کم نشماریم و هم به حوزه معیشت توجه کنیم.

اعرافی همچنین ضرورت جان‌بخشی دوباره به مساجد و برنامه‌های دینی را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: متاسفانه موج کرونا و دیگر حوادثی که اتفاق افتاد و برخی مشکل‌های جاری، موجب رخوت و سستی در برنامه‌های عبادی و حضور در مساجد شد.

خطیب قم در ادامه افزود: در دوران بعد از کرونا، مساجد نشاط جدیدی پیدا کردند و مجدد فعال شدند، اما همچنان در برخی مناطق به نقطه سابق نرسیده‌ایم.

وی گفت: امروز فعال بودن هیات امنا، حضور خوب امام جماعت و نسل جوان در مسجد یک تکلیف مضاعف است، همه در هر جا که هستیم باید تلاش کنیم به مساجدمان رونق ببخشیم و روح تازه‌ای در کالبد مسجد و برنامه‌های آن بدمیم.

وی اضافه کرد: این تکلیف قاطعی است که همه باید برای آن تلاش نماییم.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به شانزدهم آذرماه روز دانشجو یادآور شد: این روز نشان دهنده عظمت کار و مبارزه دانشجویان ما در برابر قدرت‌های استکباری است.

وی افزود: این روز می‌تواند به دانشجویان، نشاط مبارزه و مجاهده در راه خدا و همت به خلق را بدهد، امیدست دانشجو و استاد عزیز ما از ۱۶ آذر الهام بگیرند، و بر مجاهدت خود در پیشرفت علمی کشور، مبارزه با دشمنان ملت، همبستگی ملی و پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی گام‌های اساسی‌تر بردارند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: ملت ما از دانشگاه و دانشجو انتظار پیشگامی در مسیر آرمان‌های اسلامی و انقلاب اسلامی را دارد.

وی همچنین وحدت حوزه و دانشگاه را از اصول راهبردی نظام‌اسلامی دانست و گفت: حوزه و دانشگاه در جهت رعایت مصالح کشور و در مسیر آرمان‌های والای کشور باید به هم نزدیک باشند و در کنار هم قرار بگیرند.

خطیب قم تاکید کرد: امروز که ما در برابر گرگ‌های درنده مستکبران جهان هستیم، نیاز به این وحدت و انسجام، هم‌گرایی و هم‌افزایی نخبگان ملت و حوزه و دانشگاه ضروری است.

اعرافی در بخش دیگری از سخنان با تسلیت ایام فاطمیه گفت: مردم و روحانیان با آمادگی بیشتری وارد شوند و برای فاطمیه دوم تلاش بیشتری به عمل آورند.

وی اظهار کرد: در فاطمیه دوم، درس‌های سطوح عالی و خارج حوزه‌های علمیه برای امر تبلیغ، یک هفته تعطیل خواهد بود.

مدیر حوزه‌ها همچنین حضرت فاطمه زهرا (س)‌را بزرگترین سرمایه عالم عنوان کرد و بیان داشت: در عصری هستیم که زهرای اطهر می‌تواند گره‌گشای دردهای ما و امت‌اسلامی و الگوی زنان پاک در همه جهان باشد.

خطیب قم همچنین با گرامیداشت دهم‌آذرماه سال‌روز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس و روز مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای مجلس و قوای ما، آیت‌الله مدرس تراز یک نماینده مردمی، کوشا و مجاهد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: شخصیتی که برای عزت و عظمت ایران و اسلام همه سختی‌ها را به جان خرید و سال‌ها تبعید جان‌کاه را در گوشه‌ای از کشور تحمل کرد و وقتی که در میدان بود یک روحانی تمام عیار، خادم پای کار، شجاع و کم نظیر بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه