English

ارائه دو محصول فناورانه در نمایشگاه بین المللی صنعت برق و فن بازار صنعت برق

حمیدرضا بشارتی فرد استاد دانشگاه صنعتی قم، دو محصول فناورانه در نمایشگاه بین المللی صنعت برق و فن بازار صنعت برق ارائه کرد.

ارائه دو محصول فناورانه در نمایشگاه بین المللی صنعت برق و فن بازار صنعت برق

به گزارش خبرگزاری موج قم، حمیدرضا بشارتی فرد استاد دانشگاه صنعتی قم، توانسته با ارائه دو محصول فناورانه در نمایشگاه بین المللی صنعت برق و فن بازار صنعت برق پاسخگوی دو نیاز اصلی شرکت‌های توزیع برق و شرکت های برق منطقه‌ای و همچنین نیروگاه‌های تولید برق باشد.

این دو محصول ثمره تلاش و تحقیقات مستمر ۴ ساله وی با راهنمایی دکتر سعید حسن زاده از اعضای هیات علمی گروه برق دانشگاه صنعتی قم می باشد. در این راستا مقالات ژورنالی معتبر با همکاری اساتید خارجی دکتر سیانو، دکتر کاموا و دکتر مویی از اعضای هیئت علمی دانشگاه های ایتالیا و کانادا را نیز منتشر شده است.

یکی از این دو دستگاه، دستگاه مکان یاب تخلیه جزئی آلتراسونیک جهت تشخیص عیوب عایقی در خطوط انتقال و توزیع برق می‌باشد و دستگاه دیگر، دستگاه مانیتورینگ ترانسفورماتورهای قدرت که به صورت خودکار و برخط، خطاهای عایقی را قبل از شکست عایق پیش بینی کرده و به صورت سه بعدی مکان یابی می‌کند.

ازجمله مزیت های بومی سازی این دو محصول، جلوگیری از خروجی های نابهنگام و جلوگیری از خروج ارز از کشور را می‌توان نام برد. این دو محصول را می‌توان با قیمتی حدود ۲۰ هزار دلار ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی مشابه، تولید کرد.

شایان ذکر است بخشی از هزینه‌های این دو طرح از گرنت دانشگاهی تامین شده و مابقی آن سرمایه گذاری به صورت شخصی بوده است.

بی شک با حمایت های بیشتر شرکت توانیر و شرکت‌های زیر مجموعه آن این نمونه‌های آزمایشگاهی را می توان به نمونه‌های صنعتی تبدیل نموده و بحث تجاری سازی آن‌ها را عملی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه