English

هشدار زرد برای هوای آلوده قم

مدیرکل هواشناسی استان قم با اشاره به صدور هشدار سطح زرد در این استان گفت: پدیده غالب جوی از امروز(شنبه) تا سه شنبه، افزایش و انباشت غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در بیشتر نقاط قم خواهد بود.

هشدار زرد برای هوای آلوده قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهران حیدری بنی روز شنبه در گفت و گویی بیان کرد: بر اساس داده های ایستگاه های هواشناسی برای هوای استان قم پایداری جو، غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش نسبی دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش های رسیده از این ایستگاه ها، احتمال کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، افزایش عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم و شرایط انباشت آلاینده‌های جوی از امروز آغاز می شود و تا روز سه شنبه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: اداره‌ کل هواشناسی استان قم صبح امروز با اطلاعیه ای هشدار زرد را به مردم اعلام کرده که در این اطلاعیه به شهروندان بویژه افراد آسیب‌پذیر توصیه شده است که از تردد غیرضروری در سطح شهر و فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

حیدری بنی افزود: همچنین در این اطلاعیه به مسوولان توصیه شده است تا در زمینه تردد خودروها در سطح شهر و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و مصرف سوخت های فسیلی مدیریت لازم را داشته باشند.

وی اظهار داشت: اواخر وقت سه شنبه موجی از استان عبور خواهد کرد که افزایش ابر را به همراه دارد و برای روز چهارشنبه احتمال بارش باران وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان قم بیان کرد: وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان قم بصورت صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و مه صبحگاهی و غبار رقیق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز قم ۲۴ درجه سانتیگراد و کمینه ۱۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.

حیدری بنی بیشینه هوای یکشنبه و دوشنبه را ۲۳ درجه سانتیگراد و کمینه را به ترتیب ۱۱ و ۱۲ سانتیگراد اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه