English

جریمه ۵۰۰ هزار ریالی خودروهای فاقد معاینه فنی در قم

رییس پلیس راهور قم با اشاره به آغاز طرح برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی، گفت: در این طرح خودروهای بدون معاینه فنی در این استان ۵۰۰هزارریال جریمه می‌شوند و پلاک خودروهای دودزا و دارای نقص فنی اخذ و پلاک تعمیری برای آنها نصب می‌شود.

جریمه ۵۰۰ هزار ریالی خودروهای فاقد معاینه فنی در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ غلامرضا صدفی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی، اظهار داشت: طرح تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی و دودزا از امروز در سطح استان آغاز شد.

وی ادامه داد: طرح کنترل معاینه فنی خودروها به ۲ روش انجام می‌شود، روش اول با استفاده از سامانه‌ها و دوربین‌های ثبت تخلفات در شهرها و در جاده‌ها اجرا می‌شود و تمام دوربین‌هایی که کد ثبت تخلف دارند و به سامانه پلاک خوانی خودرو مجهز هستند در طول شبانه‌روز مانند یک افسر پلیس، نداشتن معاینه فنی خودرو را ثبت می‌کنند و روش دوم همان روش سنتی در ایستگاه‌های پلیس و در جاده‌ها و شهرهاست که قابلیت کنترل معاینه فنی در دست‌افزار پلیس ایجاد شده و آنان با واردکردن شماره پلاک وسیله نقلیه سوابق معاینه فنی خودرو را بررسی و اگر بدون معاینه فنی بود خودرو اعمال قانون می‌شود.

صدفی تصریح کرد: در طرح تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی و دودزا، خودروهایی که نقص فنی آن‌ها در حدی است که در آلایندگی هوا تأثیر گذارند، با نظر افسران و کارشناسان پلیس پلاک آن‌ها اخذ و برای آن‌ها پلاک تعمیرگاه نصب می‌شود.

وی بیان داشت: در این طرح خودروهایی که معاینه فنی دارند و به دلایلی بعد از اخذ معاینه فنی، شرایط معاینه فنی را ازدست‌داده‌اند، به آن‌ها مهلت چندروزه‌ای جهت برطرف‌کردن نقص فنی داده می‌شود و در غیر این صورت معاینه فنی آنان ابطال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه