English

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به مناسبت فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به مناسبت فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل در پیامی بر اهمیت این موضوع تاکید کرد.

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به مناسبت فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل

به گزارش خبرگزاری موج قم، در پیام مهدی مصری آمده است:

بسمه تعالی

پدافند غیرعامل به معنای مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملّی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن شود.

بی‌شک پدافند غیرعامل صلح‌آمیزترین، اثر بخش‌ترین، پایدارترین و کم‌هزینه‌ترین روش دفاعی است که بسترهای امنیت و پایداری ملی را فراهم می‌سازد که می تواند در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقشی کلیدی ایفا کند.

در این میان توجه به پدافند زیستی از جمله مسائلی است که نباید از آن غفلت کرد و باید بدانیم که پدافند زیستی مجموعه اقدامات شامل رصد و پایش تهدیدات زیستی و هشدار سریع، آشکار سازی و تشخیص، تریاژ، تخلیه و درمان، بهداشت و پیشگیری، قرنطینه و محدودسازی، بازیابی و حذف منابع آلوده، بازتوانی و بازسازی، مدیریت افکار عمومی در برابر تهدیدات زیستی را شامل می شود که باید نسبت به آن اهتمام داشت.

اینجانب ضمن تبریک این هفته از همه بخش های مختلف دانشگاه علوم پزشکی قم به عنوان یک دستگاه بهداشتی و درمانی می خواهم که نسبت به توجه به پدافند غیرعامل در محیط پیرامونی خود، نهایت توجه را داشته باشید.

 دکتر مهدی مصری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه