English

آیت الله کعبی:

غصب فلسطین به دو بخش قبل و بعد از انقلاب اسلامی تقسیم می‌شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در زمان قبل از انقلاب موضوع غصب فلسطین توسط رژیم صهیونیستی با مقاومت عزالدین قسام و گروههای مختلف شیعه و سنی اقداماتی انجام شد، اما به جهت نبود قدرت اجرایی و همچنین ضعف امت اسلام چندان اثر گذار نبود.

غصب فلسطین به دو بخش قبل و بعد از انقلاب اسلامی تقسیم می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دوشنبه شب در نشست علمی مبانی فقهی مقاومت اسلامی در فلسطین از نگاه امامین انقلاب که در مدرسه معصومیه قم برگزار شد، اظهارکرد: با ابتکار امام خمینی(ره)، مسأله آزادی قدس شریف و آرمان فلسطین به عنوان یک آرمان و مسأله فراگیر نه تنها جهان اسلام بلکه تمام آزادگان جهان شد.

استاد حوزه علمیه افزود: امام خمینی (ره) از ابتدای قیام خود موضوع فلسطین و آزادی قدس شریف را مورد توجه قرار دادند و این نگاه الهی موجب شد امروز بسیاری از ملت ها و دولت های اسلامی اعم از شیعه و سنی نسبت به موضوع فلسطین اهتمام جدی داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز هم مراجع معظم تقلید در قم و نجف و همچنین علمای بزرگوار در دفاع از آرمان فلسطین و حضور در میدان با هر توان و ظرفیتی فرمایشاتی را بیان کرده اند لذا تفاوت این فتوا با فتاوای قبل آن است که این فتوا یک پشتوانه اجرایی همچون مقاومت اسلامی دارد.

آیت الله کعبی بیان کرد: مقاومت یکی از برکات انقلاب اسلامی است و لذا یکی از اجزا و موضوعات مهم فقه مقاومت شناخت تاریخ فلسطین و شناخت انقلاب اسلامی می باشد.

وی غصب فلسطین را به دو بخش قبل و بعد از انقلاب اسلامی تقسیم کرد و گفت: در زمان قبل از انقلاب موضوع غصب فلسطین توسط رژیم صهیونیستی با مقاومت عزالدین قسام و گروههای مختلف شیعه و سنی اقداماتی انجام شد، اما به جهت نبود قدرت اجرایی و همچنین ضعف امت اسلام چندان اثر گذار نبود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در مرحله بعد از انقلاب گروه‌های چریکی بر اساس قومیت شکل گرفت که در اوج آن سازمان آزادیبخش فلسطین به رهبری یاسر عرفات بود که از سوی سازمان ملل هم به عنوان سازمان مشروع مقاومت تایید شد.

وی ادامه داد: این سازمان چون بر اساس قومیت عرب شگل گرفته بود و راهبرد دشمن هم کاشتن بذر یأس و ناامیدی در ملت های مسلمان است، توانست تاقبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کمپ دیوید و با حضور انور سادات، یاسر عرفات و مناخیم بگین نخست وزیر وقت رژیم کودک کش صهیونیستی و جیمی کارتر رئیس جمهوری آمریکا قرار صلح با رژیم صهیونیستی را امضا کردند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: اما بعد از انقلاب اسلامی اتفاقی رخ داد، بگونه ای که موج انقلاب اسلامی در منطقه و جهان سرازیر شد و در فلسطین گروههای جوان طرفدار انقلاب اسلامی که گروه جهاد اسلامی از این دست گروه های طرفداری بود که توسط شهید فتحی شقاقی شکل گرفت.

آیت الله کعبی اظهارکرد: در اوایل انقلاب اسلامی از سوی امام امت آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس و روز نجات فلسطین نامگذاری شد و هر سال شاهد حضور گسترده تر و وسیع تر امت های آزاده در این راهپیمایی عظیم هستیم و با آغاز جنگ تحمیلی، این جهاد مقدس به عنوان الگویی برای جوانان حزب الله مورد توجه قرار گرفت بطوریکه با همین الگو توانستند جنوب لبنان را آزاد کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: از ویژگی های مهم و ارزشمند حزب الله لبنان آنست که بر اساس دو شاخص فرهنگ عاشورا و در سایه پیروی از ولایت فقیه رشد و تعالی پیدا کرد. همین ویژگی ها باعث شد امروز حزب الله و جبهه مقاومت اسلامی جایگاه مهم و رفیعی در منطقه داشته باشد.

وی تصریح کرد: امروز جهاد اسلامی و تمام جبهه های مقاومت اسلامی در زیر هدایت های سید مقاومت، سیدحسن نصرالله توانسته جوانان برومند اعم از شیعه، سنی، زیدی را در راستای دفاع از آرمان فلسطین گردهم آورد و فرهنگ ولایت پذیری حزب الله رمز موفقیت آن است.

در ادامه این نشست،آیت الله کعبی به پرسش های حاضرین پاسخ داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه