English

قمی‌ها منتظر وزش باد شدید و رگبار پراکنده آسمان باشند

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم گفت: طبق بررسی و تحلیل نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی، روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۷ و ۲۸ مهرماه) وزش باد شدید، گرد و خاک و رگبارهای پراکنده آسمان این استان را فرا می گیرد.

قمی‌ها منتظر وزش باد شدید و رگبار پراکنده آسمان باشند

به گزارش خبرگزاری موج قم، مرتضی صبوری روز چهارشنبه در گفت و گویی بیان کرد: در ۲ روز آینده آسمان استان شاهد وزش باد شدید و به نسبت شدید و گرد و خاک و رگبار پراکنده و نقطه‌ای باران است.

وی اظهار داشت: برای امروز نیز آسمانی صاف تا قسمتی ابری پیش بینی شده است و از فردا با توجه به گذر موج بارشی شاهد افزایش موضعی ابر، وزش باد شدید و احتمال رگبارهای پراکنده و نقطه‌ای باران به به خصوص در ارتفاعات هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی پدیده بارش در روز پنجشنبه بیشتر در ارتفاعات خواهد بود و روز جمعه رگبارهای پراکنده در سطح استان را شاهد خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم افزود: بدنبال این پدیده ها از روز ‌شنبه جو آسمان استان پایدار پیش بینی می شود و به جز رشد موضعی ابر در بعد ازظهر و گاهی وزش باد، پدیده قابل توجه دیگری نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: سرعت وزش باد در روز پنجشنبه ۵۰ و روز جمعه ۴۵ کیلومتر در ساعت است و با توجه به شرایط تشکیل گرد و خاک در بخش های مختلف استان، همچنین شکل گیری گرد و خاک محلی به علت سرعت وزش باید شدید، فردا و پس فردا، تا حدودی کیفیت هوا و دید افقی در برخی نقاط کاهش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: کمینه و بیشینه هوا امروز به ترتیب ۱۱ و ۲۶ درجه سانتیگراد است که برای فردا ۱۳ و ۲۹ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

به گفته صبوری، کمینه و بیشینه هوا در روز جمعه ۱۱ و ۲۸ درجه سانتیگراد خواهد بود و در روز شنبه کمینه هوای استان به ۱۲ و بیشینه آن به ۲۷ درجه سانتیگراد می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه