English

رئیس پلیس راه استان قم:

کاهش ۱۰ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای قم

رئیس پلیس راه قم گفت: ۱۰۴ نفر در ۶ ماه اول امسال در جاده‌های برون شهری قم فوت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کاهش ۱۰ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ مختار پناهی روز سه‌شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: طی این مدت یک‌هزار و ۳۶۷ نفر در محورهای برون شهری استان قم در تصادف‌ها دچار مجروحیت شدند و یک‌هزار و ۱۵۴ فقره تصادف خسارتی نیز به وقوع پیوست که این رقم نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: بیشترین تصادف‌های فوتی طی مدت مذکور در محور قم به سلفچگان رخ داد که در این محور ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند.

پناهی گفت: دومین محور پرحادثه فوتی در ۶ ماه اول امسال نیز محور قم به نیزار بود که در آن ۱۰ نفر فوت کردند.

وی سومین محور از نظر فراوانی تعداد فوتی در استان را جاده قدیم قم به تهران ذکر کرد که ۹ نفر نیز در این مسیر جانباختند. 

 رئیس پلیس راه قم گفت: پس از محور قم به تهران در جایگاه چهارم بیشترین فوتی‌ها در ۶ ماه اول امسال،‌آزادراه قم به گرمسار با هشت نفر فوتی قرار دارد.

در حوزه راهداری استان قم یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه