English

مقیمی:

یکی از ویژگیهای اربعین امسال آرامش در تردد زائرین بود

معاون اجتماعی فرهنگی زیارتی استانداری قم گفت: یکی از ویژگی‌های اربعین امسال، همین آرامشی است که ستاد مرکزی اربعین توانست ایجاد کند. علی‌رغم اینکه امسال جمعیت بیشتری آن هم با توجه به گرمای هوا شرکت کردند، آسیب‌های کمتری داشتیم و مردم با آرامش بیشتری توانستند این پیاده‌روی را انجام بدهند.

یکی از ویژگیهای اربعین امسال آرامش در تردد زائرین بود

به گزارش خبرگزاری موج قم، ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی فرهنگی زیارتی استانداری قم و جانشین ستاد اربعین استان در گفتگویی اظهار داشت: اربعین یک واقعه بی‌نظیر در پیوند دل‌های مومنین با ارزش‌های اسلامی و نمایش قدرت شیعه و جهان تشیع و نمادی از دینداری جامعه ایرانی است. 

افرادی با طیف‌ها و رنگ‌ها و حتی حجاب‌های مختلف به عشق امام حسین(ع) این گرما را به جان می‌خرند و در طریق عاشقی امام حسین(ع) قدم بر می‌دارند خواه در کشور عراق و خواه در کشور خودمان ایران.

وی می‌افزاید: ما در مجموعه مدیریت استان سعی کردیم با توسل به دست‌های مردم و مدیریت مردمی در این حوزه قدم برداریم و کار را به دست مردم و گروه‌های مردمی بسپاریم. از طرفی برای آسایش مردم سعی کردیم که ساعات حضور در این مسیر را مقداری طولانی کنیم تا از تجمع یا ازدحام یا عدم خدماتی که ممکن بود موکب‎ها کسر آورند جلوگیری کنیم و الحمدلله با آرامش این مراسم برگزار شد.

معاون اجتماعی فرهنگی زیارتی استانداری قم اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های اربعین امسال چه در قم و چه در کشور عراق و چه در مرزها و موارد دیگر، همین آرامشی است که ستاد مرکز اربعین توانست ایجاد کند. شما می‌بینید آن ازدحام‌ها و فشارهای جمعیتی که هر سال شاهدش بودیم امسال نبود علیرغم اینکه امسال جمعیت بیشتری آن هم با توجه به گرمای هوا شرکت کردند، آسیب‌های کمتری داشتیم و مردم با آرامش بیشتری توانستند این پیاده‌روی را انجام بدهند.

وی با این اظهار که "نمی‌گوییم کسری‌ نیست" افزود: حتما مشکلات بسیاری هست و برنامه‌ریزی‌ها خیلی بهتر از این نیز می‌تواند باشد، اما این آرامش در برگزاری مراسم یکی از ویژگی‌های اربعین امسال است. نکته مهم در این مسیر بلوار پیامبراعظم(ص)، توجه به رسیدن به پناه همه مردم جهان یعنی حضرت بقیه‌الله(عج) است اینکه مردم از کنار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) که آرام دل‌های ما و قرار و ایمن ما قمی‌هاست حرکت را شروع می‌کند و به سمت موعود به سمت ظهور قدم بر می‌دارند.

جانشین ستاد اربعین استان با اشاره به اینکه یکی از پرمفهوم‌ترین پیاده‌روی‌ها، پیاده‌روی در استان قم است که در مراسم جاماندگان اربعینی برگزار می‌شود گفت: این ویژگی خاص قم است که در این بلوار متبرک این اتفاق می‌افتد و خیلی خوشحالیم که چندسالیست بلوار پیامبر اعظم(س) با کمک نیروهای مردمی و جهادی در مسیر طریق المهدی(عج) به عنوان یک پایگاه و یک نماد در تظاهرات اجتماعی برای مردم قم تبدیل شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه