English

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم:

شهرداری قم برای پیاده‌روی جاماندگان اربعین آماده است

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از آماده‌باش کامل شهرداری در پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: ۴۰۰ نیروی خدمات رسان در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) به‌صورت ۲۴ ساعته حضور خواهند داشت.

شهرداری قم برای پیاده‌روی جاماندگان اربعین آماده است

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگویی اقدامات شهرداری در ایام اربعین را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: شهرداری قم در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران و عزاداران در ایام اربعین تمهیدات ویژه‌ای را اندیشیده است.

وی اقدامات شهرداری را در ایام اربعین نام برد و افزود: خدمات شهرداری در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، فرهنگی، خدماتی، ایمنی و... اقداماتی را در دستور کار داشته و با بسیج تمام امکانات و تجهیزات به‌خصوص در روز پیاده‌روی اربعین در خدمت مردم است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: شهرداری از امروز سه‌شنبه تا پایان روز چهارشنبه همزمان با اقامه مغرب و عشا در مسجد مقدس جمکران به‌صورت ۱۰۰ درصدی در آماده‌باش است.

وی یادآور شد: تمام امکانات موردنیاز زائران و شهروندان در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) از قبیل آب شرب و سرویس‌های بهداشتی محیا بوده و برای افزایش ضریب ایمنی مردم اکیپ‌های موتوری و خودرویی آتش‌نشانی نیز در مسیر مستقر شده است.

اصفهانیان مقدم یادآور شد: در این ایام بیش از ۲۵۰۰ نفر از پرسنل شهرداری ازجمله پاکبانان، باغبان، پرسنل خدمات شهری در سطح مناطق نیز آماده‌باش بوده و ۱۵۰خودروی مکانیزه شهری نیز آماده است و در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز ۴۰۰ نیرو خدمات رسان و پاکبان به‌صورت شبانه‌روزی حضور دارند.

وی ارائه خدمات در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) را با مشارکت مردم دانست و بیان کرد: تلاش کردیم بسیاری از خدمات با مشارکت مردم و موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی به مردم ارائه شود و زیرساخت‌های لازم ازجمله مخازن فان، کارتن پلاست، کیسه‌های زباله در بلوار پیامبر اعظم(ص) توزیع‌شده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم به موکب‌های خدمات رسان در این مسیر نیز اشاره کرد و گفت: ۵۸ موکب در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا بوده که خدمات فرهنگی و رفاهی به زائران و شهروندان ارائه می‌دهند که سازه‌های این موکب‌ها با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی برپا می‌شود.

وی به حمل‌ونقل شبانه‌روزی نیز اشاره کرد و افزود: ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی شهروندان را از سطح مناطق به بلوار پیامبر اعظم(ص) منتقل می‌کنند و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۴۰۰ دستگاه تاکسی به‌صورت شبانه‌روزی در تمام مسیرها تردد خواهند کرد.

اصفهانیان مقدم یادآور شد: ۸۰ دستگاه اتوبوس به‌صورت ویژه در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز تردد خواهند کرد که پس از پایان مراسم از میدان آل یاسین به سمت حرم مطهر در خدمت زائران و عزاداران هستند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه ۱۳۷ شهرداری نیز به‌صورت شبانه‌روزی به شهروندان به سه زبان عربی انگلیسی و اردو اطلاع‌رسانی خواهد کرد و تبلیغات محیطی به این سه زبان برای هدایت مسیر زائران به‌خصوص پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران نصب خواهد شد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم اقدامات ایمنی سازمان آتش‌نشانی را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: ایستگاه‌های ۲۴ گانه به‌صورت شبانه‌روزی برای پوشش ایمنی ورودی‌های شهر، بلوار پیامبر اعظم(ص) و به‌خصوص پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران آماده‌باش هستند.

وی یادآور شد: در سطح مناطق ۱۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و در بلوار پیامبر اعظم(ص) ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی با نیروی خدماتی ۲۴ ساعته فعال است.

اصفهانیان مقدم در پایان از اجرای فضاسازی شهر با همکاری سازمان سیما، سازمان فرهنگی و مناطق شهری خبر داد و گفت: برای اسکان زائران و مسافران نیز بوستان نیاز و نیایش در منطقه ۵، بوستان فدک در منطقه ۳، بوستان امام رضا(ع) در منطقه ۲ و بوستان غدیر در منطقه ۸ به‌صورت ویژه آماده خدمات‌رسانی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه