English

آیت الله سعیدی:

با عبور انقلاب از ۴۰ سالگی، افول دشمنان اسلام مشهود است

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: بعد از 40 سالگی انقلاب نشانه های متعدد افول آمریکا را شاهد هستیم و صهیونیست ها هم دچار بحران شده اند؛ امروز همه می بینند کسانی که به ما ظلم کردند به چه روزی افتادند و کسانی که ماندند خداوند به آنها چه خیر و برکتی داده است.

با عبور انقلاب از ۴۰ سالگی، افول دشمنان اسلام مشهود است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در جلسه شورای اداری و شورای مسکن استان قم که با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی دو نماینده قم در مجلس شورای اسلام و آقامیری استاندار قم در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: عدد ۴۰ در فرهنگ اسلام از جایگاه خاصی برخوردار است و برای ذکر، تزکیه، تهذیب نفس، رسیدن به رشد و کمال و تقرب الی الله توصیه شده است.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند هر کس از روایات ما ۴۰ حدیث را حفظ کند روز قیامت به عنوان عالم و فقیه مبعوث می شود گفت:  پیامبر(ص) در باب تهذیب نفس فرمودند هر کس ۴۰ روز خودش را برای خدا خالص کند و کارهایش فقط برای رضای خدا باشد خداوند چشمه های جوشان حکمت را از قلب بر زبانش جاری می کند.

امام جمعه قم افزود: کمال عقل انسان در ۴۰ سالگی است، در نماز شب گفته اند بر ۴۰ مؤمن دعا کنید، ۴۰ شب در مسجد مقدس سهله ماندن و اینکه حضرت موسی(ع) ۴۰ شب در میقات ماندند همگی شواهدی است بر اینکه عدد ۴۰ دارای ویژگی خاصی است.

وی با بیان اینکه دشمنان نمی خواستند بگذارند این انقلاب به ۴۰ سالگی خود برسد، افزود: به لطف خدا انقلاب ما از ۴۰ سالگی عبور کرد و برای آنها افول و زوال و برای ما ارتقاء و امنیت را رقم زد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه هیچکدام از ائمه ما چهلم ندارند، چهلم گرفتن را مخصوص اباعبدالله(ع) دانست و تصریح کرد: باید درس بگیریم که افرادی که دنیا فریبشان داده بود و آخرت خود را به بهای ناچیز فروختند و گردن فرازی کردند و پیامبر(ص) را به خشم آوردند امروز کجا هستند و چه چیزی گیرشان آمد.

وی با اشاره به درگیری امروز آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، ابراز کرد: بعد از ۴۰ سالگی انقلاب نشانه های متعدد افول آمریکا را شاهد هستیم و صهیونیست ها هم دچار بحران شده اند؛ امروز همه می بینند کسانی که به ما ظلم کردند به چه روزی افتادند و کسانی که ماندند خداوند به آنها چه خیر و برکتی داده است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه جهاد امام حسین (ع) و یارانشان یک جهاد صبورانه و با تدبیر بود، افزود: امام حسین علیه السلام به گونه ای با تدبیر عمل کردند که ماهیت دشمنان خدا در طول تاریخ روشن شود و ما امروز باید خود را بسنجیم و ببینیم که در کدام صف ایستاده ایم.

گفتنی است در این نشست بهره برداری از ۴۰۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸ هزار و ۶۴۷ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۸۸۲ نفر کلید خورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه