English

جانشین بسیج سازندگی سپاه قم:

بسیج سازندگی قم یک‌هزار مسکن احداث می‌کند

جانشین بسیج سازندگی سپاه قم با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در استان، گفت: یک‌هزار واحد مسکونی این طرح در شهر پردیسان توسط بسیج سازندگی درحال ساخت است.

بسیج سازندگی قم یک‌هزار مسکن احداث می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ عباس روحی در گفت‌وگویی بیان کرد: این واحدها در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان درحال انجام است که قراردادهای آن منعقد و تجهیز کارگاه نیز صورت گرفته و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

شهرپردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی با اشاره به فعالیت صندوق‌های مردم یار بسیج، گفت: با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و بسترسازی‌های انجام شده، سال گذشته بیش از یک‌هزار اشتغال مستقیم به همت بسیج سازندگی قم ایجاد شد.

روحی از سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک به‌عنوان یکی دیگر از رسالت‌های بسیج سازندگی یاد کرد و افزود: نصب پنل‌های خورشیدی در مناطق محروم و روستایی با دو هدف ایجاد درآمد و برای مردم و تامین برق موردنیاز استان در حال انجام است.

جانشین بسیج سازندگی سپاه استان قم عنوان کرد: محرومیت‌زدایی در بعد بومی و خارج از استان به همراه خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف و موردنیاز مردم، دو وجه و کارکرد مهم بسیج سازندگی است.

روحی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر آبرسانی به روستاهای استان بعنوان یکی از طرح‌های شاخص عمرانی بسیج سازندگی به اجرا درآمده است، گفت: در همین راستا اقدامات ثمربخشی در ساخت مخازن آب و حفر چاه در روستای هدف قم انجام‌ گرفته که بخش مهمی از آنها وارد فاز بهره‌برداری‌ شده‌است.

وی با اشاره به عملیات پایانی بهره‌برداری از سد روستای امامزاده اسماعیل، یادآور شد: این سد پس از ۱۰ سال از آغاز عملیات عمرانی آن با واگذاری آن به بسیج سازندگی پس از سال‌ها رکود، تا پایان سالجاری مورد بهره‌برداری کامل قرار خواهد گرفت.

وی پروژه‌های راه‌سازی را از دیگر اقدامات مهم بسیج سازندگی قم یاد کرد و افزود: در همین راستا علاوه بر راه‌سازی و تسهیل در دسترسی راه‌های بین روستایی و بین مزارع، افزون بر یکهزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان توزیع شده‌است.

جانشین بسیج سازندگی سپاه استان قم اضافه کرد: در قالب حرکت‌های جهادی قم سال گذشته بیش از ۱۵۰ هزار نفرساعت خدمت جهادی در داخل و خارج استان انجام گرفت.

روحی همچنین عنوان کرد: در قالب طرح «شهید عجمیان» رنگ‌آمیزی و شاداب‌سازی ۲۰۰ مدرسه استان قم توسط گروه‌های جهادی در حال انجام است که این طرح تا ابتدای مهرماه ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه