English

با حضور استاندار قم در سازمان انتقال خون صورت گرفت؛

رونمایی از دستگاه تعیین گروه خونی خودکار

دستگاه تعیین گروه خونی خودکار با حضور استاندار قم در سازمان انتقال خون رونمایی شد.

رونمایی از دستگاه تعیین گروه خونی خودکار

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم با حضور در سازمان انتقال خون استان، ضمن بررسی وضعییت و روند اهدای خون در قم، با تعدادی از مراجعین و اهدا کنندگان خون گفتگو کرد.

استاندار قم همچنین در جلسه ای که با حضور رئیس و معاونین سازمان انتقال خون برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت این سازمان در تولید فرآورده های خونی و تامین نیازهای ضروری استان در این زمینه، ادامه داد: مردم قم، همواره در امر اهدا خون و فعالیت های خیرخواهانه پیشگام هستند.

وی بروز رسانی تجهیزات و دستگاه های فرآوری و تولید فرآورده های خونی را مورد توجه قرار داد و گفت: استفاده از ظرفیت مولدسازی اموال دستگاه های دولتی و نیز خدمات انسان دوستانه بخش های خیرین  و مردمی می توان بسیاری از مسائل را بر طرف نمود.

گفتنی است در این بازدید که به مناسبت روز انتقال خون برگزار شد، از دستگاه تعیین گروه خونی خودکار رونمایی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. مزایای این دستگاه شامل افزایش سرعت، دقت و کاهش اشتباه در گروه بندی خون است و هزینه‌های مواد مصرفی و آنتی سرم‌ها را نیز  کاهش می‌دهد. این دستگاه بدون محدودیت و در کمتر از ۲ ساعت تعداد نمونه‌های اخذ شده را تعیین می‌کند.

همچنین در این جلسه پیگیری هایی جهت تامین اعتبارات لازم سازمان انتقال خون برای تکمیل تجهیزات تخصصی صورت گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه