English

برگزاری محفل سوگواری دهه اول محرم در بستر فضای مجازی

مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها همزمان با ماه محرم حسینیه قرآنی و محفل روضه عزای اباعبدالله الحسین علیه السلام را در بستر فضای مجازی دنبال می‌کند.

برگزاری محفل سوگواری دهه اول محرم در بستر فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری موج قم، قیامت دنیا روز عاشورا است و آنچه که اسلام را در طول تاریخ تا به امروز پویا و زنده نگه داشته است، انتظار سبز مهدوی و بال های سرخ خونین مکتب عاشورا است.

عاشورا یک واقعه نه بلکه یک مکتب تمدن ساز و انسان پرور است. از آنجایی که هیچ بستر و دانشگاهی برای تربیت بشر و انسان صالح متعهد جز مسجد و هیئت وجود ندارد و هیئت ها بستر پرورش قاسم سلیمانی ها و بندگان مخلص در طول تاریخ بوده اند؛ برهمین اساس مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت نیز در راستای ترویج معارف ناب قرآنی و حدیثی و همچنین در راستای تربیت نسلی منتظر و صالح همزمان با ماه محرم و ایام شهادت سید الشهداء و اصحاب عاشورا، حسینیه قرآنی و محفل روضه مجازی را برپا کرده است؛ تا ضمن گسترش فضای معنوی آستان مقدس بانوی کرامت به سرتاسر کشور بستر تربیت نسل نوجوان و جوان را در سراسر کشور با معنویت برگرفته از عاشورا فراهم کند.

حسینیه قرآنی و محفل روضه سید الشهداء در دهه اول ماه محرم الحرام بعد از نماز مغرب و عشاء با مداحی استاد مالک از مداحان شهر اراک از طریق کانال مرکز قرآن و حدیث به آدرس Qhkarimeh@ برگزار می شود.

اضافه براین قرآن آموزان و بانوان فراگیر مرکز قرآن و حدیث در دهه اول ماه محرم به صورت خودش محفل عزاداری امام حسین(ع) را بر پا کرده اند و هر روز یک کلاس بانی برگزاری مراسم روضه، محفل مداحی و محفل سخنرانی است و مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورای هیئت قرآنیان نیز در جوار آستان مقدس بانوی کرامت برگزار می شود.

جلسه عزاداری هیئت قرانیان همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۱۸برگزار می شود.

همچنین مرکز قرآن و حدیث همزمان با ماه محرم در قالب انواع کلیپ، پوستر،عکس نوشته، فایل های صوتی و معرفی کتاب اقدام به نشر معارف عاشورا و قیام امام حسین (ع) کرده است.

تبین معارف زیارت ناحیه مقدسه ،آداب عاشورا ، روز شمار و تقویم روزهای عاشورا و رویدادهای تاریخی رخداده در کربلا و تبیین آداب عزاداری و اعمال ماه محرم از مهم ترین مباحثی است که از طریق کانال مرکز قرآن و حدیث برای قرآن آموزان و عموم مخاطبان در سراسر کشور ارائه می شود.

لازم به ذکر است، پخش زنده مراسم عزاداری آستان مقدس حضرت معصومه(س) و انجام زیارت نیابتی به نیابت از مخاطبان و اعضای کانال از دیگر برنامه های خادمان مرکز قرآن و حدیث در ایام ماه محرم برای مخاطبان کانال در سراسر کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه