English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:

برنامه‌ریزی‌ها در دانشگاه بر اساس نیازهای بخش صنعت باشد

تفاهم‌نامه همکاری شرکت آب و فاضلاب استان و دانشگاه قم به منظور تقویت و گسترش نظام‌مند همکاری‌ها و استفاده مطلوب از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، پژوهشی و نوآوری مشترک به امضا مهندس بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و حجت الاسلام شریفی رئیس دانشگاه قم رسید.

برنامه‌ریزی‌ها در دانشگاه بر اساس نیازهای بخش صنعت باشد

به گزارش خبرگزاری موج قم، حسن بختیاری در مراسم امضا این تفاهم‌نامه با اشاره به اهمیت ارتباط بین مجموعه صنعت و دانشگاه اظهار داشت: ارتباط و تعامل صنعت با دانشگاه می‌تواند منجر به تحول در حل مسائل شود.

وی در این مراسم که معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب و برخی از معاونین و مدیران دانشگاه قم نیز حضور داشتند، با تأکید بر لزوم به‌روز بودن دانشگاه‌ها تصریح کرد: آنچه ما امروز در میدان عمل نیاز داریم آن است که برنامه‌ریزی‌ها در دانشگاه بر اساس مقتضیات و نیازهای بخش صنعت باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، حضور میدانی اساتید دانشگاه و دانشجویان در بخش صنعت را مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: حضور میدانی باعث می‌شود که نسل جدید دانشگاه با رویکرد عملی و شناخت کامل‌تر نسبت به مسائل ورود پیدا کنند.

وی بازدید مجموعه دانشگاه از تأسیسات آب و فاضلاب را یک نیاز دانست و گفت: هدف ما حمایت از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها در قالب پایان‌نامه و پروژه‌های تحقیقاتی است که این مهم قطعاً به ارتباط مؤثر بین صنعت و دانشگاه کمک می‌کند.

دانشگاه بُریده از صنعت ناکارآمد است

رئیس دانشگاه قم نیز در این مراسم، بر عملیاتی شدن تفاهم‌نامه بین دانشگاه و شرکت آب و فاضلاب تأکید کرد و اظهار داشت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه به معنای واقعی کلمه یک رابطه بُرد بُرد به شمار می‌رود.

وی دانشگاه بُریده از صنعت را ناکارآمد دانست و خاطرنشان کرد: در رسالت جدید وزارت علوم، بر ضرورت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت تأکید شده است تا فعالیت‌های دانشگاه از یک کار آکادمیک و تئوری به مرحله عمل وارد شود.

حجت‌الاسلام احمدحسین شریفی با بیان اینکه رسالت نخست دانشگاه قم تأمین نیازهای فناوری استان از نظر تئوری و فناوری است، ابراز داشت: امیدواریم با ظرفیت‌های علمی و تجهیزاتی که در دانشگاه قم وجود دارد بتوانیم به بهترین نحو ممکن، به رسالتی که بر عهده داریم جامه عمل بپوشانیم.

در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب استان و دانشگاه قم به امضا مهندس بختیاری و حجت‌الاسلام شریفی رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه