English

شهرداری قم برای همکاری بیشتر با ستاد امربه‌معروف استان آمادگی دارد

شهردار قم گفت: شهرداری قم برای همکاری بیشتر با ستاد امربه‌معروف استان آمادگی دارد.

شهرداری قم برای همکاری بیشتر با ستاد امربه‌معروف استان آمادگی دارد

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که در سالن جلسات حرم مطهر برگزار شد اظهار داشت: وقتی موضوع امر به معروف و نهی از منکر مطرح می‌شود، دامنه ابعاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه صیانت از ارزش‌های اسلامی و اخلاقی بسیار گسترده است و فقط محدود به چند مساله نیست.

وی با بیان اینکه مسائلی که امروز و در نظام داریم گاهی از آن غفلت می‌کنیم، درصورتی‌که پرداختن به این مسائل مهم دینی و اخلاقی، زمینه‌ساز رشد جامعه است، گفت: سیره امام حسین(ع)، یکی از موضوعات مهمی است که می‌توان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر از آن استفاده کرد.

شهردار قم خاطرنشان کرد: سیره امام حسین (ع) آن طوری که خودشان اشاره می‌کنند سیره جدشان یعنی سیره علی ابن ابیطالب(ع) و نبی اکرم(ص) است و سیره آنان نیز همان سیره ابراهیم(ع) است که در آیات قرآن نیز به این امر اشاره‌شده که سیره حضرت ابراهیم(ع) رشد است و شهید مطهری نیز دراین‌باره مطرح می‌کنند که رشد در این آیات در سوره نساء و بقره به معنای حفظ و حراست از سرمایه‌هایی بوده که در اختیار انسان قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه منظور از رشد نیز همین سرمایه‌هایی است که در نظام اسلامی باید از آن صیانت کنیم و باید متذکر صیانت از آن نیز باشیم، افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب از جهاد تبیین سخن می‌گوید، منظورشان همین مواردی بوده که در نظام اسلامی باید آن را به‌خوبی متذکر شویم.

دکتر سقائیان‌نژاد عنوان کرد: جمعیت یکی از این سرمایه‌های مهم در نظام اسلامی است و اگر جمعیت نباشد، فی‌الواقع سرمایه‌ای نداریم و باید این مساله را تبیین کنیم؛ همچنین اگر امید به زندگی ضعیف شود، سرمایه‌ای را از دست می‌دهیم و بر این اساس باید با کسانی که در جامعه به ناامیدی دامن می‌زنند، برخورد شود.

شهردار قم خاطرنشان کرد: ما در شهرداری موضوع فرهنگ شهروندی را داریم که بر روی سرمایه‌هایی چون رفتار مردم با یکدیگر و سبک زندگی اسلامی که ابعاد مختلفی دارد، تذکراتی را ارائه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نباید تذکرات و امر به معروف و نهی از منکر در چند لایه خلاصه شود و باید دامنه‌های آن را وسیع کنیم، یادآور شد: ما سرمایه‌هایی داریم که باید به‌خوبی به مردم معرفی شود و جوانان را با این سرمایه‌ها آشنا کنیم و این امر نیز خود امر به معروف است.

دکتر سقائیان‌نژاد مطرح کرد: استقلالی که ایران اسلامی دارد و در نظم جهانی مطرح می‌شود را باید جوانان به‌خوبی بدانند تا به سمت نظام بیایند و به‌نظام جمهوری اسلامی، اعتقاد راسخ پیدا کنند و این سرمایه مهمی است.

وی تصریح کرد: همچنین سرمایه‌های اجتماعی که ما نیازمند حرکت‌های بعدی هستیم نیز باید به‌خوبی تبیین شود و ما در زمینه تبلیغات شهری در خدمت امر به معروف و نهی از منکر هستیم و این ظرفیت‌ها وجود دارد.

شهردار قم با تأکید به پرداختن به بسترهای هنری و فرهنگی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: اگر چنین برنامه‌هایی در دستور کار قرار بگیرد بسیار در تحقق امر به معروف و نهی از منکر و استفاده از ظرفیت جوانان مؤثر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه