English

اعلام آمادگی قم برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین در نجف و کربلا

استاندار قم در نشست مشترک با معاون و جمعی از مدیران استاندار نجف اشرف گفت: استان قم آمادگی برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی در استان نجف همزمان با ایام اربعین حسینی را دارد.

اعلام آمادگی قم برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین در نجف و کربلا

به گزارش خبرگزاری موج قم، نشست مشترک سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم و ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم با هاشم الگرعاوی معاون استاندار نجف کشور عراق، عدی عبدالصاحب طویرالخالدی شهردار نجف و هیئت همراه در دفتر امور بین‌الملل حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

استاندار قم در این نشست ضمن خوشامدگویی به مهمانان کشور عراق در قم عنوان کرد: افتخارمان این است که در کنار مضجع شریف فاطمه معصومه (س) هستیم که به اعتبار کلام بزرگان دینی‌مان، زیارت ایشان در قم ثواب زیارت حرم مطهر حضرت زهرا (س) را دارد و به برکت بانوی کرامت سالانه میزبان ۲۰ میلیون زائر ایرانی و غیرایرانی در شهر مقدس قم هستیم.

شاهچراغی گفت: قبل از انقلاب، شهر قم به واسطه وجود حوزه علمیه بسیار تحت فشار حکومت طاغوت بود و اقداماتی که در شهر مقدس قم پس از انقلاب اسلامی صورت گرفته، قابل مقایسه با قبل از آن نیست؛ گرچه کارهای بسیاری نیز باید انجام شود که در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: از جمله مواردی که قطعاً در ارتباط بین قم و سایر کشورها موثر است، ایجاد فرودگاه می‌باشد که مقدمات آن فراهم شده است.

استاندار قم با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار واحد صنعتی و کارخانه در قم فعال هستند، گفت: عمده این کارخانجات در صنایع زیرگروه پتروشیمی و مواد اولیه صنایع شیمیایی است؛ همچنین دو صنعت فرش و کفش در قم با سطح و کیفیت بالایی تولید می‌شود که ما بیش از ۴۰۰ واحد تولید کفش در قم داریم و در این بخش ارتباط خوب و مناسبی بین بازرگانان قمی و عراقی وجود دارد.

وی تاکید کرد: البته مهمتر از اینها، مباحث حوزه‌های فرهنگی و دینی است که بحمدالله بین حوزه‌های علمیه قم و نجف و سایر شهرها، ارتباط مناسب و استواری برقرار است.

شاهچراغی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که در قم برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر و سریعتر در زمینه سلامت و درمان به مردم قم و زائران ایرانی و غیرایرانی در حال پیگیری می‌باشد، فراهم سازی زیرساخت‌های درمانی بزرگ است و حدود ۲ هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت داریم.

وی با بیان اینکه در زمینه برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی در ایام اربعین قم آمادگی کمک به استان نجف را دارد، ابراز کرد: به نظر می رسد علاوه بر حوزه خدمات رفاهی با توجه به وجود نیروهای حاذق پزشکی در قم و آمادگی زیرساختی، آماده همکاری در این زمینه با برادران عراقی مخصوصاً در ایام اربعین حسینی هستیم.

استاندار قم ابراز کرد: به واسطه وجود عتبات عالیات و مزار شریف ائمه اطهار (علیهم‌السلام)، ما نجف و کربلا و سامرا و کاظمین را خانه شیعیان می‌دانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه