English

هزینه ۴۰۰ میلیارد تومانی نگهداشت نظافت و جمع‌آوری زباله شهر قم

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: در سال جاری 400 میلیارد تومان هزینه نگهداشت نظافت و جمع‌آوری زباله شهر قم می‌شود.

هزینه 400 میلیارد تومانی نگهداشت نظافت و جمع‌آوری زباله شهر قم
به گزارش خبرگزاری موج قم، سید محسن میرهادی در گفتگویی در خصوص حوزه معاونت خدمات شهری در مجموعه شهرداری قم اظهار داشت: این حوزه، یکی از گسترده‌ترین معاونت‌هایی است که دارای شش سازمان ازجمله سازمان پارک‌ها و فضای سبز، سازمان زیباسازی، سازمان آتش‌نشانی، سازمان میادین میوه و تره‌بار و آرامستان است.

وی با بیان اینکه معاونت خدمات شهری دارای دو اداره کل تخلفات شهری و نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری است، ادامه داد: مباحث مختلفی مانند فضای سبز، جمع‌آوری و نظافت شهری، فضاسازی مناسبتی، انضباط شهری و... توسط این معاونت پیگیری می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: روزانه حدود 700 تن زباله و نظافت نزدیک به 28 میلیون مترمربع فضای شهری در 24 ساعت صورت می‌گیرد که این جمع‌آوری این حجم زباله از ساعت 21 تا 6 صبح انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه مجموعه شهرداری قم در سطح کشور از شهرداری‌های پویا و فعال در بخش‌های مختلف ازجمله خدمات شهری است، مطرح کرد: برنامه‌ریزی در معاونت خدمات شهری نیز مانند دیگر قسمت‌های شهرداری وجود داشته و همه کارها بر مبنای آن صورت می‌گیرد.

میرهادی با اشاره به اینکه در سال جاری 400 میلیارد تومان هزینه نگهداشت نظافت و جمع‌آوری زباله شهر قم می‌شود، عنوان کرد: تمام تلاش‌مان بر آن است که در میزبانی از مسافرین و زائرین و خصوصاً شهروندان قمی شهر تمیزی داشته باشیم و با نتایجی که از سامانه 137 و تماس‌های مردمی داریم، بحمدالله شرایط هر سال بهتر شده است ولی می‌طلبد که خود شهروندان کمک‌یار مجموعه شهرداری در راستای محیط‌زیست و بهداشت محیطی باشند.

وی بحث مشارکت شهروندی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امروز از مجموع 700 تن زباله‌ای که در سطح شهر جمع می‌شود، نزدیک به 12 درصد زباله‌ای خارج از نوبت جمع‌آوری می‌شود و شهروندان به هر دلایلی این زباله را خارج از وقت کنار معبر قرار می‌دهند و ما موظف می‌شویم که به‌هرحال به دلیل مؤلفه‌های محیط‌زیست، نظافت و سلامت مردم، مجدد جمع‌آوری زباله را داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه