English

استاندار قم؛

محدودیت در نیروی انسانی و یا مشکلات بازرسی نباید نظارت را تضعیف کند

استاندار قم با اشاره به این که باید مراحل توزیع و نظارت بر سوخت در استان بازنگری شود گفت: به نظر کمیسیون کالا و سوخت مرجع بررسی بر نحوه توزیع و نظارت بر سوخت استان باشد.

محدودیت در نیروی انسانی و یا مشکلات بازرسی نباید نظارت را تضعیف کند

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید محمد تقی شاهچراغی در جلسه پیگیری وضعیت توزیع سوخت استان که در محل سالن امام جواد (ع) استانداری قم و با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار شد با اشاره به این که سوخت در کشور به عنوان یک کالای گرانبها به شمار می‌رود بیان کرد: سوخت در کشور یک کالای گرانبها است که در مصرف و هم در فرآیند واگذاری آن وضعیت مطلوبی نداریم طبق گزارشی که ازرسانه ملی پخش شده است پاکستان از سوختی که از کشور ما قاچاق می‌شود به طور رسمی خبر داده و معتقد است این امر در فرآیند گره گشایی از زندگی مردم ما نقش مثبتی داشته است.

وی افزود: در قم مواردی داشتیم که در حوزه توزیع فرآیند سوخت مشکلات و تخلفاتی وجود داشته که باید به آن رسیدگی کنیم، اما بهترین مرجع برای روند توزیع و واگذاری سوخت و هم چنین نظارت کمیسیون کالا و سوخت است، چون با توجه به وجود بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و از سویی محدودیت نیروی انسانی که سازمان صمت دارد نمی‌توان به طور مطلوب به نحوه توزیع نظارت و مرتب بازرسی کرد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: محدودیت در نیروی انسانی و یا مشکلات بازرسی نباید نظارت را در زمینه توزیع سوخت تضعیف و ازآن غفلت کرد پس برای این امر راهی جز طی کردن دو مسیر نداریم یک مورد آن در فصل تابستان و بهره گیری از جدول خاموشی‌های برق شرکت برق است که به شرکت نفت ارائه تا نسبت مصرف برق درمقایسه با مصرف سوخت برآورد شود که به چه میزانی است.

به گفته وی، باید نظارت‌ها جدی‌تر شود و در تعداد مراجعات آن دسته از مردم که واقعا به سهمیه سوخت نیاز دارند دقت نظر شود که با پروسه‌های زمان بر روبرو نشوند در سامانه آن چه بارگذاری می‌شود مبنای توزیع وواگذاری سوخت باشد.

وی عنوان کرد: آن دسته از افرادی که برای ماشین آلات خود، نیاز به سوخت دارند باید پروسه‌های زمان بر کوتاه‌تر شود این که باید دهیار مربوطه تایید کند یا فلان فروسه اداری طی شود مردم را به زحمت می‌اندازد و باید تا جایی که ممکن است روتین‌های اداری کم‌تر شود.

شاهچراغی افزود: چگونگی کنترل و سرکشی در قالب نرم افزاری پیگیری شودکمیسیون کالا و سوخت مرجع نحوه توزیع و نظارت باشد و بازدیدها هم برای نظارت کم‌تر شود.

گفتنی است؛ در این جلسه که با حضور مدیران سازمان صمت؛ اتحادیه چند رسته؛ کمیسیون‌های قاچاق کالا و سوخت در این جلسه حضور داشتند مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز طی گزارشی از برخی تخلفات واحدهای تولیدی و رسته واصناف در زمینه دریافت سوخت و تخلفات آن‌ها گزارشی ارائه داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه