English

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بندانی نیشابوری:

سبک شمردن گناهان مصیبتی بزرگ برای انسان است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به روایتی از امام محمدباقر علیه‌السلام سبک شمردن گناهان و بی‌توجهی به آثار آن را مصیبتی بزرگ برای انسان دانست و اظهار کرد: رضایت بر نفس و اعمال از جمله نماز، روزه، حج، انفاق، اخلاق، رفتار و عبادات از دیگر مصیبت‌هایی است که انسان را گرفتار تباهی می‌سازد.

سبک شمردن گناهان مصیبتی بزرگ برای انسان است
به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین بندانی نیشابوری، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن اشاره به روایتی از امام محمدباقر علیه‌السلام سبک شمردن گناهان و بی‌توجهی به آثار آن را مصیبتی بزرگ برای انسان دانست و اظهار داشت: رضایت بر نفس و اعمال از جمله نماز، روزه، حج، انفاق، اخلاق، رفتار و عبادات از دیگر مصیبت‌هایی است که انسان را گرفتار تباهی می‌سازد.

وی بابیان این‌که انسان نباید خود را برتر از دیگران بداند، خاطرنشان ساخت: ازخودراضی بودن انسان را گرفتار وادی دشمنی ازجمله دشمنی باخدا، ائمه اطهار علیهم‌السلام و اهل خانه و خانواده قرار می‌دهد؛ «إِنَّ الأحمَقَ إذا صَلّی رَکعَتَین یَنتَظِرُ الوَحی»، انسان احمق ازخودراضی بوده، تا دو رکعت نماز می‌خواند انتظار دارد حضرت جبرئیل بر او نازل شود!. ازخودراضی بودن حسنات و آثار آن را نابود می‌سازد.

بندانی نیشابوری در ادامه به تاریخ ولادت باسعادت امام محمدباقر علیه‌السلام اشاره و بابیان این‌که ۵۷ سال عمر شریف امام محمدباقر علیه‌السلام هم‌زمان با خلافت بیش از ۱۰ نفر از خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس بود، اظهار داشت: بیشترین دوره امامت باقرالعلوم علیه‌السلام هم‌زمان با خلافت هشام بن عبدالملک که از آن به دوران سخت یاد می‌شود، سپری شد.

وی ضمن اشاره به دوران خفقان و تقیه در آن دوران، مجلس تیراندازی هشام بن عبدالملک و قرائت آیه شریفه «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ» توسط امام محمدباقر علیهم‌السلام را موردتوجه قرار داد و گفت: حضرت در این جلسه پس از تیراندازی و نشاندن ۹ تیر پیاپی بر تیر قبلی، فرمودند؛ ما اهل‌بیت اکمال دین و اتمام نعمت هستیم و این حجت در امر ولایت و امامت است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به شئون درک روز غدیر، با تأکید بر این‌که پیش از غدیر باید به فکر روز غدیر باشیم، اظهار داشت: تبسم بر اهل ایمان، در این روز از ارزشمندترین کارها و احسان‌هایی است که انسان می‌تواند رقم بزند؛ روز غدیر یوم المصافحه، یوم المعانقه و یوم التحیه است.

بندانی نیشابوری بر اهمیت دیدوبازدید در روز غدیر تصریح نمود و تأکید کرد: غدیر عید الله الاکبر بوده، برای کسی که عارف بر عظمت و حقیقت غدیر و معنای امامت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام باشد، در تمام سال ملائکه روزی ۱۰ بار با او مصافحه می‌کنند؛ مصافحه ملائکه رحمت و برکات در جای‌جای زندگی است.

وی صله‌رحم و ایجاد آشتی میان مسلمین را از آداب روز غدیر دانست و بابیان این‌که در این روز باید رخت عزا برکنیم، اظهار داشت: زیارت مرقد امام علی علیه‌السلام در روز غدیر از سفارش‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بر اهمیت برپایی جشن‌های فراگیر در روز غدیر تصریح نمود و یادآور شد: هرکس در روز غدیر یک نفر را اطعام دهد، گویا ۱۲۴ هزار پیامبر را اطعام نموده است؛ روز غدیر روز رهایی و نجات بسیاری از انسان‌ها از آتش دوزخ است.

بندانی نیشابوری  در پایان سخنان خود تصریح کرد: روایات اسلامی بر پوشیدن بهترین لباس‌ها در این روز و آراستگی ظاهر تأکید نموده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه