English

سوادآموزی کمک کردن به رشد و تکامل انسان است

با ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی می توان علاوه بر دستیابی به دستاوردهای نوین بشری، به سفارش ها و توصیه های دینی و اسلامی که در آنها کتاب و کتابخوانی جایگاه بالا دارد، عمل کرد.

سوادآموزی کمک کردن به رشد و تکامل انسان است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله محمود رجبی در دیدار حجت الاسلام محمد رضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با ابراز خرسندی از میزان رشد باسوادی در استان قم کار سوادآموزی را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: سوادآموزی کمک کردن به رشد و تکامل انسان است.

وی حقیقت علم را نوری دانست که در پرتو آن، انسان جهان را آن گونه که هست می بیند و جایگاه خود را در هستی می یابد.

آیت الله رجبی افزود: آموزش، فرد بی سواد را در مسیر رشد حرکت می دهد و با کسب معرفت به مقصد اعلای انسانیت می رساند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه نورانی "فَإِذا فَرَغتَ فَانصَب" تأکید کرد: خداوند متعال به ما می گوید هنگامی که از کار مهمّی فارغ می‌شوی به مهم دیگری بپرداز، بنابراین نباید فکر کنید کار سوادآموزی توقف پذیر است.

آیت الله رجبی با تأکید بر تحول آفرینی و استفاده از طرفیت های موجود خاطرنشان کرد: در تحول آفرینی در تولید محتوا و مطالب ارائه شده به سمت ظرفیت سازی برای رشد و توسعه کشور حرکت کنید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ترویج فرهنگ دینی و اسلامی به ویژه فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، و پیوند آحاد جامعه با ولایت و تحکیم خانواده را از اساسی ترین مؤلفه هایی برشمرد که در تولید محتوای آموزشی باید مورد توجه قرار گیرند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه ترویج کتابخوانی؛ ابزاری موثر در ارتقای توسعه فرهنگی است افزود: با ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی می توان علاوه بر دستیابی به دستاوردهای نوین بشری، به سفارش ها و توصیه های دینی و اسلامی که در آنها کتاب و کتابخوانی جایگاه بالا دارد، عمل کرد.

گفتنی است: در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محمد رضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مصباح یزدی(ره)گزارشی از آخرین وضعیت سوادآموزی در سطح استان و اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اقدام و پیش‌روی معاونت سوادآموزی استان ارائه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه