English

تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری‌های قم و کاشان امضا شد

در نشست هم‌اندیشی شهرهای تاریخی و انقلابی قم و کاشان، یک تفاهم‌نامه همکاری بین حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی‌نژاد و محمدعلی فرجی رییسان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های قم و کاشان به امضا رسید.

تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری‌های قم و کاشان امضا شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، تفاهمنامه مذکور با عنایت به اهداف مشترک شهرداری های شهرهای تاریخی ومذهبی قم وکاشان که همواره در مناسبت‌های ملی و مذهبی شاهد حضور خیل عظیم زائران و گردشگران هستند، در راستای تعاملات و تبادلات فرهنگی و اجتماعی در مسیر توسعه صنعت گردشگری و معرفی ظرفیت های غنی فرهنگی، مذهبی، تاریخی، طبیعی، هنری، ورزشی و تفریحی به منظور ارایه خدمات و تسهیلات مناسب به شهروندان و گردشگران با هدف شناخت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی، جاذبه ها وظرفیت های گردشگری موجود، ترویج هنرهای سنتی و صنایع دستی و هنری و تفریحی امضا شد. 

تعامل، تبادل تجربیات و اجرای برنامه‌های مشترک در حوزه‌های آموزش شهروندی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی، ورزشی، تفریحی و گردشگری، مشارکت و برقراری همکاری‌های متقابل در زمینه توسعه دانش، بینش و رونق صنعت گردشگری شهری و فراهم کردن زمینه ارایه خدمات گردشگری به گردشگران، زائران و شهروندان 2 شهر، معرفی ظرفیت‌های غنی فرهنگی، مذهبی، تاریخی، زیارتی و جاذبه های طبیعی، ترویج هنرهای سنتی و صنایع دستی از جمله موضوع های مطرح شده در این تفاهم‌نامه است. 

ترویج و ارتقای فرهنگ شهروندی و اخلاق گردشگری و آشنایی شهروندان قم و کاشان با اماکن و جاذبه های مذهبی، فرهنگی، هنری و گردشگری و مواریث هویتی، فرهنگی و تاریخی و بهره مندی از ظرفیت‌های گردشگری طرفین با رویکرد توسعه پایدار از اهداف این تفاهم‌نامه برشمرده شده است. 

این نشست در سالن جلسات شهید حسین مولوی شهرداری قم به منظور ایجاد تعامل، هم‌افزایی، هم‌اندیشی و تبادل تجربه و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این 2 شهر با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهرهای قم و کاشان و مدیران و کارشناسان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های قم و کاشان برگزار شد. 

علی هاشمی طاهری و علیرضا عرب ‌بیگی رییس و نایب رییس، عفت پدرام فر رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و مهدی نادعلی رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر کاشان و محمدعلی فرجی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از جمله مدیران شهری کاشان بودند که در نشست مذکور شرکت کردند.

همچنین محسن مُحرری رییس، نرجس نیازمند رییس کمیسیون زنان و خانواده، مصطفی ملایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، حجت الاسلام والمسمین مرتضی استقامت علی آبادی عضو شورای اسلامی شهر قم، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد سرپرست، حسین محمدرضایی معاون فرهنگی و اجتماعی، یدالله یامولا معاون ورزشی و هنری و مصطفی قربانیان معاون پشتیبانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در این نشست حضور داشتند. 

این نشست به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برگزار شد. 

شهرداری کاشان ۶ معاونت، پنج منطقه و ۱۰ سازمان زیر مجموعه و شورای اسلامی شهر کاشان 9 عضو دارد. شهرستان کاشان دارای چهار بخش مرکزی، قمصر، نیاسر و برزک و پنج شهر کاشان، قمصر، نیاسر، جوشقان و برزک است.

شهرداری قم دارای هشت منطقه و شورای اسلامی شهر قم دارای 13 عضو است. استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک و ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه