English

همزمان با سالروز شهادت میثم تمار؛

برگزاری کنگره ملی شهید«حسین مالکی نژاد» در قم

مسوول بسیج مداحان سپاه استان قم از برگزاری کنگره ملی شهید«حسین مالکی نژاد» به‌عنوان شهید شاخص سال جامعه مداحان کشور همزمان با ۲۲ ذی‌الحجه مصادف با 20 تیرماه جاری خبر داد.

برگزاری کنگره ملی شهید«حسین مالکی نژاد» در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید رضا جدا در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی شهید حسین مالکی نژاد با آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس موسسه فقهی ائمه اطهار علیه الاسلام، عنوان کرد: حاج حسین مالکی‌نژاد طی سال‌جاری از سوی سازمان بسیج مستضعفین کشور به‌عنوان شهید شاخص سال انتخاب‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۲ ذی‌الحجه مصادف با ۲۱ تیرماه جاری کنگره شهید مالکی‌نژاد در استان قم برگزار خواهد شد.

جدا، خاطرنشان کرد: در سطح استان قم هم‌افزایی و هم‌صدایی مطلوبی بین جامعه هیآت مذهبی شکل‌گرفته است.

سید احمد شمس از مداحان پیشکسوت استان قم نیز در بخشی از این جلسه، به بهانه شهادت حضرت میثم تمار، طی سالهای اخیر تلاش شده تا از مداحان شهید تجلیل بعمل بیاید.

وی اضافه کرد: حاج تقی زنگی، حاج علی زمانی و حاج حسین مالکی‌نژاد و شهید زمانیان ازجمله مداحان شهید استان قم دوران دفاع مقدس است که طی یک یادواره ملی از مقام شامخ آن‌ها تجلیل خواهد شد.

شهید حسین مالکی نژاد در اولین روز از شهریور سال ۱۳۴۹ در شهر مقدّس قم به دنیا آمد و از همان دوران کودکی به خواندن قرآن و مدّاحی اهل‌بیت (ع) مشغول شد.

حسین در سال ۱۳۶۲ پا به جبهه گذاشت و در عملیات‌های مکرر شرکت کرد و سرانجام در ۱۲ مرداد ۱۳۶۶ در ۱۷ سالگی در شلمچه به شهادت رسید و در قطعه ۱۵ گلزار علی بن جعفر (ع) قم آرام گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه