English

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره):

کمیته امداد امام خمینی(ره) آماده ارائه خدمات با بهره گیری از ظرفیت طلاب و روحانیون است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) آماده ارائه خدمات با بهره گیری از ظرفیت طلاب و روحانیون است.

کمیته امداد امام خمینی(ره) آماده ارائه خدمات با بهره گیری از ظرفیت طلاب و روحانیون است

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در دیدار با آیت الله اعرافی ضمن ارائه تاریخچه ای از تشکیل و اساس نامه های این کمیته، با اشاره به آخرین رویکردهای کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار داشت: هدف از تشکیل کمیته امداد، توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی به آنان می‌باشد.

وی با بیان این که کمیته امداد در حوزه اشتغال خانگی پیشتاز بوده، در عین تأکید بر اهمیت نقش مادری بانوان، اشتغال آنان را در حوزه خانه و خانواده ترسیم نموده، اعطای تسهیلات ناظر به طرح های ارزشمند رقم می خورد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گزارشی از رویکردهای اشتغال آفرین این کمیته ارائه نمود و یادآور شد: وضعیت کمیته امداد امام خمینی(ره) مبتنی بر سامانه های هوشمند، به صورت ۲۴ ساعته در اختیار مدیران و متولیان امر قرار می گیرد؛ تا آخر امسال بیش از ۸۰ درصد مراجعات به صورت غیر حضوری رقم خواهد خورد.

بختیاری در پایان ضمن اشاره به سامانه سها و به بحث شبکه مدکاری و شناسایی مددکاران اجتماعی، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) آماده ارائه خدمات با بهره گیری از ظرفیت طلاب و روحانیون است.

حجت الاسلام حسن هرمز نیز ضمن ارائه گزارشی از اسناد و برنامه ۵ ساله کمیته امداد امام خمینی(ره)، تأسیس دبیرخانه فعال، ظرفیت ساز و تسهیل گر را مهمترین رویکرد در عملیاتی سازی برنامه ۵ ساله توصیف نمود و اظهار داشت: در بحث حوزه فرهنگی و جذب افراد مستعد در حوزه های علمیه اقدامات خوبی انجام گرفته بالغ بر ۸۰۰ نفر از فرزندان کمیته امداد جذب حوزه های علمیه شدند.

دبیر اجرایی تفاهم نامه همکاری حوزه های علمیه و کمیته امداد امام(ره) به ظرفیت های پژوهشی کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره و بر اهمیت راه اندازی مجتمع مددکاری پژوهشی و فرهنگی تأکید نمود و ابراز داشت: ارائه خدمات و تسهیلات اشتغال فرهنگی و کارآفرینی فرهنگی از جمله رویکردهایی است که می توان خدمات ارزشمندی را رقم زد. تأسیس مراکز نیکوکاری از جمله این رویکردهای ارزشمند است.

مشاور رئیس کمیته امداد حمایت تحصیلی از فرزندان مددکاران این کمیته را مورد توجه قرار داد و با بیان این که صندوق قرض الحسنه‌ای به منظور تقویت فرهنگ قرض الحسنه تأسیس شده است، ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در عرصه بین الملل دوره های متعدد انتقال تجربیات از جمله دوره های متعدد مددکاری اجتماعی و تجربه نگاری غیرایرانیان در عرصه بین الملل و... برگزار کرده است.

وی گزارش از برگزاری همایش های بزرگ در حوزه زکات و برپایی دوره های آموزشی و دانش افزایی در مسیر ترویج این فرهنگ اسلامی ارائه نمود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه