English

لزوم تغییر شیوه‌های مصرف آب برای مقابله با کم آبی

امام‌جمعه پردیسان بر لزوم تغییر شیوه‌های مصرف آب برای مقابله با کم آبی تاکید کرد.

لزوم تغییر شیوه‌های مصرف آب برای مقابله با کم آبی
به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر پردیسان با اشاره به نام‌گذاری هفته آخر خردادماه به عنوان «هفته صرفه‌جویی در مصرف آب» گفت: مسئله آب از اهمیت بسزایی برخوردار است تا آنجا که گفته می‌شود قرن پیش رو جنگ‌ها بر سر آب خواهد بود.

وی بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب تأکید و خاطرنشان کرد: معنای صرفه‌جویی کم‌مصرف کردن نیست بلکه مصرف بهینه و درست است و در این زمینه باید توجه لازم از سوی همگان انجام گیرد.

امام‌جمعه پردیسان با اشاره به بهره‌مندی پردیسان از آب با کیفیت سد کوچری اظهار داشت: نباید این آب به صورت غیرمنطقی در فضای سبز مجتمع‌ها استفاده شود بلکه باید در این خصوص دقت لازم صورت گیرد.

وی شرایط بحرانی کشور در حوزه منابع آبی و ناکارآمدی قوانین و زیرساخت‌های مربوط به این بخش را متذکر شد و گفت: متأسفانه 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و هنوز محصولات آب‌بَر کشت می‌شود.

حجت‌الاسلام حامدی تأکید کرد: در کشوری که با بحران آب مواجه است باید الگوی کشت برای کشاورزان ترسیم شود تا از منابع آب موجود بهترین بهره‌برداری انجام شود.

وی با بیان اینکه سریع‌ترین و کارآمدترین راه برای مقابله با کمبود آب تغییر نگرش افراد جامعه است، یادآور شد: شیوه‌های مصرف آب باید تغییر کند و این امر باید با آموزش و فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

امام‌جمعه پردیسان با اشاره به آیات و روایات متعددی که در مذمت اسراف وجود دارد، تصریح کرد: اسراف در مصرف نعمت مهمی همچون آب از یک مسلمان پسندیده نیست بنابراین باید همگی در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم تا با مشکل کم‌آبی مواجه نشویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه