English

امت اسلامی در موضوع بقیع همبستگی دارند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به ویژگی‌های قبرستان بقیع در ایجاد همبستگی و انسجام در بین ملت‌های مسلمان گفت: بقیع پیوند دهنده مذاهب اسلامی است.

امت اسلامی در موضوع بقیع همبستگی دارند

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب روز پنجشنبه در همایش "بقیع، پیونده دهنده مذاهب اسلامی" در قم، با اشاره به اهمیت قبرستان بقیع برای دنیای اسلام، بیان کرد: بقیع آبروی جهان اسلام است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: انسجام بخش بودن مفاهم و تعالیم اسلامی، وحدت بخش بودن پیامبرگرامی اسلامی، آیات قرآن کریم، قبله مشترک، عبادات و مناسک مشترک و اماکن عبادی و دینی مانند مسجدالنبی، مسجد قبا و قبرستان بقیع از مظاهر پیوند دهنده و وحدت بخش امت ها و مذاهب اسلامی است.

نواب اضافه کرد: پیامبرگرامی اسلامی و حضرت فاطمه زهرا(س) محور وحدت و همبستگی مذاهب اسلامی است و نباید هیچ کس از جایگاه والا و وحدت بخش آنها در راستای اختلاف افکنی سواستفاده نماید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه بقیع محور همبستگی و پیوند مذاهب اسلامی است، ابراز داشت: هیچ کدامیک از قبرستانهای موجود در عربستان و سایر مناطق اسلامی، به اندازه بقیع محلی مبارک و پراهمیتی نیست.

همایش یک روزه بقیع پیوند دهنده مذاهب اسلامی روز پنجشنبه با سخنرانی اندیشمندانی از مذاهب مختلف اسلامی با رونمایی از آخرین آثار پژوهشکده حج و زیارت در قم در حال برگزاری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه