English

تلاش خادمان سازمان زیباسازی شهرداری برای آرایش شهر قم در بهار

سازمان زیباسازی شهرداری قم از جمله سازمان‌هایی است که برای آماده سازی قم در ایام نیمه شعبان و نوروز وظیفه سنگینی به دوش داشت و می‌بایست این شهر را برای میزبانی از زائران و مسافران آرایش می‌کرد.

تلاش خادمان سازمان زیباسازی شهرداری برای آرایش شهر قم در بهار

به گزارش خبرگزاری موج قم، روزهای انتهایی سال ۱۴۰۰ روزهای پرکاری برای تمام مجموعه‌های شهرداری قم بود. شهرداری با همکاری دستگاه‌های دیگر باید شهرکریمه اهل بیت(س) را برای میزبانی از زائران نیمه شعبان و مسافران نوروزی آماده می‌کرد. آن هم زائران و مسافرانی که دو سال پیاپی به علت محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا نتوانسته بودند در جشن بزرگ نیمه شعبان و بعد از آن در ایام نوروز در قم حضور یابند.

سازمان زیباسازی شهرداری قم از جمله سازمان‌هایی بود که در این زمینه وظیفه سنگینی به دوش داشت و می‌بایست این شهر را برای میزبانی از زائران و مسافران آرایش می‌کرد.

تلاشگران این سازمان برای زیباسازی چهره این شهر برنامه‌های زیادی را تدارک دیده و اجرا کردند. یکی از این کارها اجرای نقاشی‌های دیواری با موضوع بهار مهدوی در ۲۵۰۰ مترمربع از دیوارها در ورودی‌های شهر و مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران و مناطق ۸ گانه بود.

بلوار پیامبر اعظم(ص) که در جشن نیمه شعبان مسیر پیاده روی عاشقان و منتظران امام زمان(عج)است نیز به همت این عوامل با نصب ریسه بر روی ٢۵٠ تیر زیباسازی شد.

 نصب ۷۰ المان ۳۲ پر، نصب ۳۰ المان نوری صدف، نصب ۱۰ المان نوری نیلوفر و ۱۰ المان نوری ستاره ۳۳پر و ساعت نجومی در مناطق مختلف شهری از جمله ورودی‌های شهر نقاط پر تجمع شهری و محورهای شاخص شهر از دیگر اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری قم برای استقبال از بهار است.

تلاشگران سازمان زیباسازی در ادامه فعالیت‌های خود اقدام به طراحی و نصب استیکر المان‌های سرو به تعداد ۶۰ عدد،  طراحی و نصب بیرقهای میدان آستانه متناسب با ایام شعبانیه با ۲۰ بیرق رنگی، اورهال و به روزرسانی المان‌های ستاره ۳۲پر موجود در شهر، به‌روزرسانی و روشن بودن تمام ۷۰ پروژه نورپردازی شهر و خانه تکانی عید با طراحی و تعویض سفرهای قاب بنر با مضامین شهدا و ورودی شهر و اطراف مسجد جمکران کردند.

افتتاح نورپردازی زیرگذر یادگار امام، افتتاح نورپردازی زیرگذر سلام (حضرت معصومه سلام الله علیها)، اکران ۴۰ گنجشک بهاری در نقاط مختلف شهر و اطراف مسجد مقدس جمکران، نصب لیزر به مدت ۱۷ شب در بلوار آوینی و اکران با موضوعات مهدوی و نوروز، افتتاح نورپردازی اشجار بلوار شهید آوینی و افتتاح نورپردازی تونل نوری باغ راه ارم و ورودی بوستان شهروند از دیگر خدمات خادمین این سازمان به شهرکریمه اهل بیت(س) بود که باعث شد شهر قم با زیبایی بیش از پیش به استقبال زائران و مسافران نوروزی برود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه