English

تلاش همه دستگاه‌ها برای بازآفرینی هویت تاریخی

مدیرحوزه‌های علمیه کشور از تلاش همه دستگاه‌ها برای بازآفرینی هویت تاریخی خبر داد.

تلاش همه دستگاه‌ها برای بازآفرینی هویت تاریخی

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله علیرضا اعرافی روز دوشنبه در آیین افتتاح رسمی بلوار شهیدان برقعی و ۱۹ پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی در سالن رضوان شهرداری قم، با اشاره به افتتاح رسمی بلوار شهیدان برقعی افزود: خاندان برقعی یک خاندان محترم و اثرگذار در شهر قم هستند و این بلوار به درستی به این نام، نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه مدیریت شهری هیچ طرح و پروژه ای به درستی پیش نمی رود مگر اینکه شهروندان و مردم با شهرداری همراه باشند.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری با اشاره به ضرورت شناخت بیشتر شهر قم اظهار داشت: هنوز برخی از جنبه های تاریخی و میراثی قم به درستی معرفی نشده است و لازم است تا ظرفیت های این شهر به درستی شناخته و به نسل جدید و مردم شهرها و کشورهای دیگر معرفی شود.

اعرافی اضافه کرد: برخی از شهرها و کشورها برای هویت بخشی به منطقه و محل سکونت خود به تاریخ چند صد ساله خود تمسک می کنند این در حالی است که قم از زمان بعد از بعثت پیامبر گرامی خدا دارای تاریخی درخشان در حوزه های فکری، معرفتی و فرهنگی بوده است.

وی ادامه داد: قم دارای ظرفیت بسیار غنی و بالایی در پذیرا شدن از بزرگان علمی و ایجاد تحولات شگرف بوده است، تاریخ قم هیچگاه از نورافشانی در حوزه علم و معرفت خالی نشده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش ویژه قم در تاریخ اندیشه و معرفت دینی در طول سیزده قرن اخیر، تصریح کرد: تاریخ مساله ای است که به شهروندان ساکن در آن هویت، شخصیت و اعتماد به نفس می دهد و هم اکنون لازم است این تاریخ پرافتخار را بر مبنای نیازهای روز مورد بازطراحی و بازآفرینی قرار بدهیم.

اعرافی همچنین ابراز داشت: مدیریت شهری در ایران مدیریت پراکنده‌ای است و نیازمند قانومندی و اصلاحات اساسی است و باید تمام امورات شهری بصورت متمرکز توسط یک نهاد و دستگاه انجام شود.

 بلوار شهیدان برقعی، امروز در منطقه یک شهرداری قم به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

احداث خیابان ۱۸ متری وصال، مناسب‌سازی رفت‌وآمد معلولین، احداث بوستان محله‌ای نوبهار، تکمیل ابنیه بوستان‌های شایان و شهرک شهدا، احداث و توسعه درختکاری در حاشیه معابر و قطعات منطقه یک، ساماندهی و پوشش انهار منطقه یک، تکمیل بوستان فاز ۳ روحانی، تکمیل بلوار شهید حکیم، اصلاح هندسی معابر سطح مناطق، روکش آسفالت شوارع فرعی خیابان فاطمی، روکش آسفالت شوارع فرعی خیابان فرهنگیان، روکش آسفالت فرعی خیابان‌های شهید محلاتی و ۱۵ خرداد، روکش آسفالت شوارع فرعی خیابان‌های نوبهار و شهدای دروازه ری، روکش آسفالت بلوار سمیه از خیابان معلم تا خیابان سجادیه، روکش آسفالت خیابان طالقانی، روکش آسفالت شوارع فرعی بلوار سمیه، روکش آسفالت فرعی خیابان محتشم، روکش آسفالت فرعی خیابان انقلاب و خرید و نصب تجهیزات ترافیکی از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در این هفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه