English

نخستین رویداد منطقه‌ای استارتاپ شاهد و ایثارگر قم برگزار شد

نخستین رویداد منطقه‌ای استارتاپ های شاهد و ایثارگر در استان قم به عنوان استان معین برگزار شد.

نخستین رویداد منطقه‌ای استارتاپ شاهد و ایثارگر قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، این رویداد همزمان با روز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه  در سالن همایش موزه دفاع مقدس برگزار شد.

معاون استاندار قم در این مراسم گفت: با تجربه ۸ ساله فعالیت دانشگاهی به این مطلب رسیدم که مهارت اطلاعاتی و تفکر دو حلقه مفقوده ای هستند که باید در سیستم آموزشی، پیش از دبستان به آن توجه شود.

محمدرضا گروسی افزود: برپایی رویداد استارت آپ ها هرچند دیر اما اقدامی ارزنده در راستای تقویت ایده ها است، شرکت های استارتاپ شاهد و ایثارگر می‌توانند به سرعت مراحل ترقی را طی کرده و در راستای تولید علم و تجاری سازی به قله های موفقیت دست یابند.

 وی ادامه داد: نخبگان ایثارگر قلب جامعه هستند خوشبختانه در استان قم مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران هنرمندانه در خدمت خانواده معظم شهدا ایثارگران و در پی کسب رضایت ایشان است.

مدیرکل مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر در این مراسم گفت: اداره کل دانش پژوهان بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های نخبگان شاهد و ایثارگر حمایت می کند، در کنار بنیاد لازم است تا سایر مدیران نیز با اعتماد به نیروهای جوان از حضور این نیروها در حوزه‌های اجرا بهره‌مند شوند.  وقت آن رسیده به این سرمایه ها اعتماد کنند.

عادل مهری افزود: مفتخریم که دو سال اخیر رویداد استارت  آپ های شاهد و ایثارگر را در سطح ملی و امسال برای نخستین بار در سطح منطقه‌ای در ۵ استان کشور برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در این رویداد بیش از ۴۰۰ طرح ثبت نام داشته و بیش از ۳۰۰ طرح به داوری رسیده، در قم نیز طرح های خوبی ارائه شده است.

 وی افزود: از اهداف اصلی این رویداد اشتغال زایی و تلاش برای اشتغال پایدار برای جامعه ایثارگر است و این در راستای مرتفع کردن نیاز جامعه ایثارگران است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم که میزبان این دوره از رقابت های منطقه ای استارت آپ هاست افزود: خانواده معظم شهدا به ویژه مادران و همسران شهدا و ایثارگران با صبر و ایثار خویش موجب پیروزی جبهه حق علیه باطل شدند، امروز نیز نخبگان در سطح جامعه ایثارگری می‌درخشند و از خود عملکرد قابل قبولی را در عرصه‌های علمی، هنری، فرهنگی و ورزشی به ثبت رسانده اند.

 وی اشاره کرد: در بخش استارت آپ‌ها نیز حضور جامعه ایثارگر حضور پررنگ بوده به طوری که در بخش منطقه‌ای استان معین قم بیش از ۹۰ نفر ثبت اولیه داشته اند و از این تعداد حدود ۳۰ نفر با ۴۸ اثر در مرحله اول تایید و به داوری رسیدند، از این تعداد ۸ اثر به مرحله نهایی رقابت منطقه‌ای راه یافتند و چهار نفر برای ورود به مرحله کشوری معرفی شدند.

حجت الاسلام هنرمند افزود: از استان قم ۱۵ نفر به مرحله داوری راه یافتند، چهار نفر به مرحله نهایی رقابت های منطقه ای و دو نفر به مرحله کشوری اعزام می شوند.

شایسته دبیر علمی رویداد استارت آپ های شاهد و ایثارگر در این مراسم گفت: رقابت ها در چهار سطح فناوری بین استان‌های قم، چهارمحال و بختیاری، فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و بوشهر صورت گرفته که از این بین استان‌های قم، چهارمحال و بختیاری و فارس به مرحله نهایی رقابت‌های منطقه‌ای راه یافتند.

 وی افزود: از این تعداد چهار نفر از استان قم ۳ نفر از استان چهارمحال و یک نفر از استان فارس به مرحله نهایی رقابت منطقه‌ای وارد شدند.

وی ادامه داد: در رقابت‌های امروز طاهره محمودی احمدآبادی و شرکت فرهنگی هنری رواق کریمه  با حضور داوود جلیلی و زهره ملامحمدی از قم، داریوش خدابخشی و سید فاطمه احمدی از استان چهارمحال و بختیاری به مرحله کشوری راه یافتند و از رتبه های دوم هر سطح فناوری محمد مهدی رضوی فر از استان فارس، محمدصادق دهقان و محمد مهدی خیراندیش از استان قم و مصطفی کاوه از استان چهارمحال و بختیاری، با اهدای لوح و تندیس تقدیر صورت گرفت.

 شایان ذکر است، رویداد منطقه‌ای استارت آپ های شاهد و ایثارگر در قم به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و با مشارکت علمی پارک علم و فناوری و با حضور دکتر اخوان رئیس پارک علم و فناوری، رئیس بنیاد نخبگان استان، نمایندگان دانشگاه‌های استان قم،  مدیر کل بنیاد حفظ آثار، مدیر کل اقتصادی استانداری، جمعی از نخبگان شاهد و ایثارگر و اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگر و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه