English

لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی با ریل‌گذاری صحیح در حیطه علم و اخلاق

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی با ریل‌گذاری صحیح در حیطه علم و اخلاق تاکید کرد.

لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی با ریل‌گذاری صحیح در حیطه علم و اخلاق

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با مسئول حراست دانشگاه آزاد اسلامی ، افزود: توسعه علمی جزو افتخارات و برگ برنده‌های یک کشور است؛ علم یک اعتبار ذاتی دارد و مرزی برای آن وجود ندارد. بنابراین حرمت عالم باید حفظ شود.

وی تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی در آن سال‌ها را کمکی برای گسترش دانش در کشور توصیف و خاطرنشان کرد: در اینجا یک پسوند اسلامی وجود دارد که یعنی ما با جهت‌گیری اسلامی این دانشگاه را راه‌اندازی کردیم و به‌عبارت‌دیگر اینجا باید صبغه اسلامی داشته باشد.

وی ادامه داد: وظایف شما به‌عنوان حراست محدود و دارای مرزبندی است، ولی این مرز را باید به‌خوبی پاسداری کنید و مطمئن باشید که در بخش‌های دیگر هم تاثیرگذار خواهد بود.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، حق‌الناس را مهم برشمرد و اظهار داشت: سعی کنید حق کسی بی‌جهت ضایع نشود؛ روی هر گزارشی که به شما داده می‌شود تحقیق کنید و به یکی دو گزارش اکتفا نکنید؛ چرا که آبروی هر فردی دارای اهمیت است.

حسینی بوشهری، اداره بهتر کشور را در گرو خروجی‌های مراکز علمی دانست و خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان مجلس، وزرا و مجموع مسئولان را نگاه کنید خواهید دید که اکثر آن‌ها از فارغ‌التحصیلان کشور خودمان هستند و کشور دست این‌ها سپرده ‌شده است؛ خوب عمل کنند یا بد.

وی مسئولیت تربیت‌یافتگان در نظام آموزشی کشور را بسیار سنگین دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که در این مجموعه و در این کشور تربیت می‌شوند، وابسته به ‌نظام جمهوری اسلامی هستند، نظامی که این‌همه شهید داده است، ما وارث خون شهدا هستیم؛ کسانی مانند شهید بهشتی، شهید مطهری و دیگران.

وی در انتها به نقش ارشادی حراست اشاره کرد و اظهار داشت: الزاما از شما انتظار برخورد سلبی نیست، زیرا آن خط آخر است.

حسینی بوشهری با بیان این‌که فطرت انسان‌ها پاک است، تاکید کرد: اگر این نقش هدایتی درست و دقیق اجرا شود، گاهی اصلاً به برخورد نیاز نمی‌شود.

وی آینده را روشن توصیف کرد و گفت: همه ما می‌خواهیم کسانی را تربیت کنیم که محقق آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب باشند؛ البته ما در حوزه وظیفه‌ای داریم و شما در دانشگاه وظیفه دیگری اما باید متناسب با آموزه‌های دینی نیروهایی در این تراز تربیت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه