English

استاندار قم:

عملکرد قم در جذب تسهیلات حمایتی شیوع کرونا ضعیف است

استاندار قم با اشاره به اعلام آمادگی دولت برای اعطای تسهیلات به اصناف آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا، عملکرد قم در دریافت این تسهیلات را ضعیف تلقی و گفت: مدیران استانی باید برای جذب این تسهیلات به‌صورت جدی‌تر عمل کنند.

عملکرد قم در جذب تسهیلات حمایتی شیوع کرونا ضعیف است

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم با اشاره به سفر اخیر رئیس برنامه و بودجه کشور به استان قم، اظهار کرد: در این سفر مصوبه‌های متعددی مطرح شد که دستگاه‌های متولی باید موانع تحقق آن‌ها را برطرف کنند.

وی با اشاره به اقبال به این تسهیلات در سطح کشور گفت: این مساله باید از سوی مسئولان ملی آسیب‌شناسی شود، اما حلقه مفقوده‌ای در سطح استان دیده می‌شود که شاهد مشارکت کمتر نسبت به میانگین کشوری هستیم.

استاندار قم بابیان اینکه این مساله بخشنامه‌ای نیست و مدیران باید خود را به‌جای افراد آسیب‌دیده بگذارند، خاطرنشان کرد: مدیران اجرایی باید حافظ و پیگیر مشکل‌های اصناف و زیرمجموعه‌های خود باشند.

وی گفت: در جلسه‌ای به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم دلایل اقبال نکردن از تسهیلات دولتی به‌صورت کارشناسی آسیب‌شناسی شود.

سرمست همچنین بر تمدید فرصت دریافت این تسهیلات تاکید و بیان کرد: اطلاع‌رسانی در این زمینه با مشارکت اصحاب رسانه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بابیان اینکه همه بانک‌ها باید از سیاست‌ها و مصوبه‌های دولت تبعیت کنند گفت: بانک‌های عامل استان باید تعهدات خود را در راستای ارائه تسهیلات حمایتی اجرایی کنند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه مشکل قانونی در زمینه تکمیل زنجیره تولید در حوزه کشاورزی نداریم گفت: هم در بحث تحقیق و توسعه و هم فرآوری و تکمیل زنجیره تولید باید از ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

وی گفت: در راستای صدور مجوزهای معادن استان نیز باید پیگیری‌های لازم از سوی سازمان صنعت و تجارت قم انجام شود.

مشارکت قم در انتخابات مجلس بیش از میانگین کشوری بود

استاندار قم همچنین در نشست با حجت‌الاسلام مهری رئیس دفتر شورای نگهبان در قم با اشاره شیوع کرونا در زمان برگزاری انتخابات گفت: به‌رغم شیوع کرونا مشارکت مردم قم در انتخابات  اسفندماه پارسال، بیش از میانگین کشوری بود.

سرمست امنیت انتخابات را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی مسئولان برگزاری انتخابات موردتوجه قرار داد و گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری قم در اسفندماه سال گذشته باکمال آرامش برگزار شد و هیچ‌گونه برخورد قهری نداشتیم.

وی سلامت انتخابات را دیگر مساله اساسی و مورد تاکید مدیریت استان مطرح کرد و افزود: طبق فرمایش‌های حضرت امام و رهبر معظم انقلاب رای مردم فارغ از نتیجه آن حق‌الناس محسوب می‌شود و در انتخابات اخیر نیز تلاش کردیم تا از آرای مردم صیانت کنیم.

سرمست حیثیت نظام را در گرو برگزاری انتخابات سالم دانست و گفت: در قم بی‌طرفی در انتخابات و جلوگیری از تخلف‌ها در دستور کار مسئولان قرار داشت.

استاندار قم ادامه داد: مشارکت حداکثری از اهمیت ویژه برخوردار بود و باوجود شیوع بیماری کرونا توانستیم انتخابات خوبی در قم برگزار کنیم و مشارکت مردم در این انتخابات بیش از میانگین کشوری بود.

سرمست همچنین با اشاره به همراهی اعضای هیات نظارت و اجرایی انتخابات خاطرنشان کرد: همدلی و تعامل وجه اشتراک همه برگزارکنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه