English

مدیر موسسه مسجد:

ارکان مختلف جامعه با مساجد ارتباط برقرار کنند

مدیر موسسه مسجد گفت: برای حل مشکلات ریشه‌ای جامعه باید بدنبال برقراری ارتباط ارکان مختلف جامعه با مساجد باشیم.

ارکان مختلف جامعه با مساجد ارتباط برقرار کنند

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین تقی قرائتی ظهر امروز در نشست تخصصی مسجد شناسی که در ادامه سلسله نشست‌های پیرامون راهکارهای عملیاتی تعالی مسجد با حضور ائمه جماعات و جمعی از فعالان فرهنگی حوزه مسجد برگزار شد، با اشاره به اینکه مساجد تاثیر بسیاری در حل مشکلات جامعه دارند، اظهار داشت: باید نسبت به بیان مبانی فقهی و رفع مسائل مرتبط با مسجد باشیم تا مردم نیز اقبال بیشتری برای حضور دوباره در مسجد نشان دهند.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان این که در جامعه اسلامی هیچ مسأله‌ای بدون دخالت مسجد قابل حل شدن نیست، به کارکردهای مختلف مسجد اشاره کرد و گفت: مساجد با مبنای کارکردی که دارند می‌توانند در کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی موثر باشند.

وی تنها راه برون رفت از مشکلات ریشه‌ای جامعه را تقویت ارتباط بین ارکان مختلف جامعه با مسجد دانست و تاکید کرد که مساجد باید نسبت به نیازهای عموم مردم، مجهز باشد.

حجت‌الاسلام قرائتی افزود: مسجد در حکم مادر و پرورشگاه تمام انسان‌هاست و تربیت انسان‌ها، مهم‌ترین کارکرد مسجد است.

مدیر موسسه مسجد بر لزوم فعالیت کارشناسان ویژه نماز در مدارس و ایجاد جذابیت‌های لازم برای حضور نوجوانان و جوانان در مسجد تاکید کرد و بیان داشت: هیچ یک از فعالیت‌های فرهنگی مشابه نمی‌تواند جایگزین مسجد شود.

در این مراسم که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، بخش‌هایی از دوره آموزش مجازی مسجدشناسی با موضوعات مسجد محور مدیریت جامعه اسلامی، مسجد کانون تربیت، مسئولیت‌ها در قبال مسجد، آداب مسجد، ویژگی‌های اهل مسجد، ویژگی‌های مسجد، رسانه مسجد، اتحاد بین مساجد، همسایه مسجد و حضور و اقتدا به مساجد رونمایی شد.

گفتنی است: نخستین نشست تخصصی مسجدشناسی، چندی پیش با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان برگزار شد که وی به تبیین طرح امامت و عمارت در حوزه فعالیت‌ها و کارکردهای مسجد پرداخت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه