English

شهردار منطقه هشت قم:

۶ بوستان شهری منطقه ای در پردیسان احداث می‌شود

شهردار منطقه هشت قم گفت: امسال 6 بوستان با هزینه‌ای بالغ بر 133 میلیارد ریال در مقیاس شهری، منطقه‌ای و محله‌ای در این منطقه پیش‌بینی شده و در حال اجرا دارد که می‌توان به بوستان‌های انقلاب، دهلاویه، غدیر، محله یک، بانوان و لکه‌های سبز مسکن مهر اشاره کرد‌.

6 بوستان شهری منطقه ای در پردیسان احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از قم، شهردار منطقه هشت قم به موقعیت جغرافیایی این منطقه اشاره نمود و افزود: پردیسان منطقه‌ای پرجمعیت در 10 کیلومتری جنوب شهر قم و در ابتدای جاده قدیم اصفهان به مساحت 2 هزار هکتار است که به سه ناحیه تقسیم شده که از شوارع اصلی آن می‌توان به بلوار امام صادق در محور کهک، بلوار آیت‌الله بروجردی، بلوار غدیر در غرب، بلوار امامت در جنوب و بلوارهای اصلی داخلی شهروند، امام علی(ع) و آزادی اشاره کرد.

وی به میزان سرانه فضای سبز منطقه اشاره نمود و تصریح کرد: سرانه فضای سبز در سه دسته سرانه فضای سبز جنگلی، فضای سبز شهری و فضای تفریحی بررسی می‌شود سرانه فضای سبز شهر قم 17 متر مربع و سرانه فضای سبز پردیسان 21 متر مربع  است که شامل 3.7 متر مربع سرانه فضای سبز شهری و 17.3 متر مربع سرانه فضای سبز جنگلی است.

سید عبداله سلیمانی به راهکارها و برنامه‌های دستیابی به سرانه استاندارد فضای سبز اشاره کرد و ادامه داد: تخصیص سالانه بودجه در حوزه‌های توسعه درختکاری معابر، توسعه فضای سبز جنگلی، اجرای بوستان‌های شهری، نگهداری و تجهیز گلخانه‌ها، اجرای سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و بارانی و تعمیر و تجهیز چاه‌های منطقه صورت می‌گیرد.

وی افزود: در سطح این منطقه، حدود 40 بوستان در مقیاس منطقه‌ای و  شهری و 80 بوستان در مقیاس محله‌ای پیش‌بینی شده است. این منطقه در سال جاری ، 6 بوستان با هزینه‌ای بالغ بر 133 میلیارد ریال در مقیاس شهری، منطقه‌ای  و محله‌ای پیش‌بینی و در حال اجرا دارد که می‌توان به بوستان‌های انقلاب، دهلاویه، غدیر، محله یک، بانوان و لکه‌های سبز مسکن مهر اشاره کرد‌ .

شهردار منطقه هشت خاطر نشان کرد: در سال گذشته نیز سه بوستان با نام‌های نخبگان، نگار و 22 بهمن با مساحت تقریبی 60 هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه