English

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم:

محور توسعه استان قم، گردشگری زیارتی است

رضایی گفت: محور توسعه استان قم، گردشگری زیارتی است که مهمترین بخش استان که به عنوان مرکز گردشگری شناخته می شود، بخش خلجستان است.

محور توسعه استان قم، گردشگری زیارتی است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، عیسی رضایی  در جلسه شورای اداری بخش خلجستان در استان قم با اشاره به نقش گردشگری در توسعه استان قم گفت: استان قم داری یک شهرستان و پنج بخش است که بخش خلجستان بخاطر آب و هوای مناسب، موقعیت جغرافیایی و آثار تاریخی قبل و بعد از اسلام، از ظرفیت گردشگری بسیار خوبی برخوردار است

وی افزود: استان قم دارای 12 منطقه نمونه گردشگری است که به تصویب هیأت دولت رسیده است که از این تعداد 3 منطقه نمونه گردشگری در بخش خلجستان قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: دهکده سلامت صبا، روستای ونان و روستای قاهان سه منطقه نمونه گردشگری بخش خلجستان به حساب می آیند و روستای قاهان علاوه بر آن جزء  73 روستای منتخب هدف گردشگری کشور محسوب می شود که ظرفیت های تولید و اشتغال آن در سال جاری بررسی شده است.

وی افزود: صرف نظر از منطقه ییلاقی خلجستان، آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی فراوانی در این بخش وجود دارد که گویای قدمت فرهنگی این منطقه است

رضایی اضافه کرد: آتشکده روستای نویس در بخش خلجستان نشان می دهد که این منطقه در دوران قبل از اسلام و در عهد ساسانیان دارای اهمیت بسیاری بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم در پایان گفت: به غیر از آثار تاریخی مانند آتشکده نویس، آب انبار راهجرد، کاروانسرای شاه عباسی، پل تاریخی طینوج ، قلعه وتوس کهندان، قلعه چک، وجود 19 امامزاده واجب العتظیم همچون امامزاده احمد در روستای کاسوا، نشان دهنده ظرفیت های بالقوه گردشگری در بخش خلجستان می باشد که ان شاء الله با تداوم دولت تدبیر و امید، شاهد شکوفا شدن صنعت گردشگری در این بخش باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه