English

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:

افزایش ۳۵ درصدی بارش‌های استان اردبیل در مقایسه با سال گذشته

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از ثبت ۱۶۴.۹ میلیمتر بارش در این استان از ابتدای سال آبی جاری خبر داد و گفت: میزان بارش‌های استان در مقایسه به سال گذشته ۳۵.۸ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۳۵ درصدی بارش‌های استان اردبیل در مقایسه با سال گذشته
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، مجید کوهی با اشاره به بارش‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تا هفدهم فروردین ماه جاری گفت: از ابتدای سال آبی بارش ۱۶۴.۹ میلی‌متری در استان ثبت شده است این در حالی است که این رقم در سال گذشته ۱۲۱.۴ میلی‌متر بوده است که افزایش ۴۳.۵ میلی‌متری را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که متوسط بارش‌های استان در دوره بلند مدت ۱۸۴.۴ میلی‌متر بوده است و با این حساب میزان بارش‌های استان هنوز کمتر از متوسط بارش‌های دوره بلندمدت است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اضافه کرد: بیشترین میزان بارش در سال آبی جاری در استان در شهرستان خلخال با ۲۴۲.۴ میلی‌متر ثبت شده است و بعد از آن سرعین با ۱۹۷.۲ میلی‌متر و بیله سوار با ۱۸۸.۳ میلی‌متر و گرمی با ۱۸۷.۱ میلی‌متر به ترتیب بیشترین میزان بارش‌ها را داشته‌اند.

کوهی یادآور شد:طی این مدت میزان بارش‌ها در اردبیل ۱۲۶.۵ میلی‌متر، اصلاندوز ۱۲۷.۳ میلی‌متر، انگوت ۱۴۶.۶ میلی‌متر، پارس آباد ۱۵۵.۳ میلی‌متر ثبت شده است.

وی ادامه داد: میزان بارش‌ها در شهرستان‌های کوثر ۱۶۰.۹ میلی‌متر، مشگین شهر ۱۳۹.۲ میلی‌متر نمین ۱۶۵.۷و نیر ۱۲۹.۱ میلی‌متر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل همچنین در خصوص بارش‌های فعلی استان اظهار کرد: براساس تصویر رادار هواشناسی استان بارش رخ داده در مناطق شمالی و مرکزی ( از جمله شهرستان های گرمی، بیله سوار، پارس آباد، انگوت ، مشگین شهر ، اردبیل، سرعین و نیر) قابل توجه بوده است.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بارش‌ها در شهرستانهای خلخال و کوثر ضعیف بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه