English

هشدار نارنجی هواشناسی استان اردبیل:

حین تردد در راه‌های استان تجهیزات زمستانی داشته باشید

اداره کل هواشناسی استان اردبیل ضمن اعلام هشدار نارنجی شماره ۶۳ از احتمال تشدید سامانه بارشی در استان خبر داد و به شهروندان توصیه کرد حین تردد در راه‌های استان حتما تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

حین تردد در راه‌های استان تجهیزات زمستانی داشته باشید
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز در مناطق مرکزی و جنوبی استان آسمان صاف تا نیمه‌ابری و در نوار شرقی و مناطق شمالی استان آسمان ابری و مه‌آلود همراه با وزش باد خزری (گاهی با سرعت تند) بوده و گاهی بارش خفیف باران احتمال می‌رود.

همچنین بر اساس نقشه‌های هواشناسی از روز سه‌شنبه (۲۱ آذر) با ورود سامانه سرد و بارشی به منطقه، آسمان استان ابری شده و در مناطقی از استان بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش از سه‌شنبه شب با تقویت سامانه بارشی و کاهش نسبی دمای هوا، بارش باران در سطح استان گسترش می‌یابد؛ به طوری که در روز چهارشنبه در تمامی شهرستان‌های استان بارش باران انتظار می‌رود.

نقشه‌های پیش‌بینی حاکی از احتمال بارش برف از بعد از ظهر چهارشنبه تا قبل از ظهر پنجشنبه به دلیل کاهش محسوس دمای هوا در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان به‌ویژه شهرستان‌های خلخال، نیر، سرعین و نواحی منتهی به کوهستان سبلان است.

بر اساس این گزارش از حوالی ظهر پنجشنبه به‌تدریج از میزان ابرها کاسته شده؛ اما هوای سرد (در مناطق سردسیر با یخبندان صبحگاهی) تا صبح جمعه تداوم خواهد داشت.

اداره کل هواشناسی استان از احتمال بروز اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به‌دلیل لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی ، کاهش دید بر اثر مه در جاده‌های مواصلاتی ، وقوع یخبندان در مناطق سردسیر استان و تنش دمایی در سالن‌های دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها خبر داده است.

این اداره کل به رانندگان توصیه کرده است ضمن به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، در جاده‌های کوهستانی استان (به‌ویژه در گردنه الماس و صائین) با احتیاط تردد کنند.

بازدید ضدیخ رادیاتور وسائط نقلیه و ماشین‌آلات کشاورزی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی یخبندان، استفاده از ضدیخ در بتن‌ریزی سازه‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و کنترل دمای سالن‌های دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها از دیگر توصیه‌های اداره کل هواشناسی به شهروندان این استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه