English

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل خبر داد:

بخشودگی جرائم مالیاتی به مناسبت دهه فجر

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: مودیان حقیقی و حقوقی که تا پایان بهمن سال جاری نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی خود اقدام کنند، مشمول بخشودگی جرایم خواهند شد.

بخشودگی جرائم مالیاتی به مناسبت دهه فجر
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، داریوش سرخانی مقدم افزود: این بخشودگی برای اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد ریال و در برای اشخاص حقوقی تا سقف ۲۰ میلیارد ریال برای هر دوره به استان ها تفویض شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل اظهار کرد: لازمه اعمال این بخشودگی پرداخت اصل بدهی مالیاتی تا پایان بهمن‌ ماه امسال است.

وی گفت: معافیت معیشتی صاحبان مشاغل نیز که سال قبل ۴۷۵ میلیون ریال بود، امسال با افزایش بیش از سه برابری، یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال شده است به عبارت ساده تر صاحبان مشاغل تا سقف درآمد یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال از پرداخت مالیات معاف هستند و به بیش از این مبلغ درآمد مالیات تعلق می گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با اشاره به بخشودگی صد در صد جرایم قابل بخشش ارزش افزوده، افزود: مودیانی که مالیات عملکرد آنها از سال ۱۳۸۷ تا سال ۱۴۰۰ قطعی شده است اگر نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند جرایم آنها بخشیده خواهد شد.

سرخانی مقدم ادامه داد: در راستای تکریم مودیان و اجرای بهتر قانون پایانه های فروشگاهی، شرکت های معتمد و فعال با برگزاری دوره هایی، آموزش های لازم را برای صنف طلا و جواهرفروشان استان ارائه کردند و بر همین اساس پوز اندرویدی کسب و کار مورد استفاده به صورت رایگان در اختیار فعالان این صنف قرار خواهد گرفت تا آنها بتوانند به راحتی و آسانی نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی اقدام کنند.

 

اشخاص حقوقی ملزم به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی هستند

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: همه اشخاص حقوقی و شرکت های دولتی از اول دی ماه امسال مشمول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده اند.

سرخانی مقدم درباره اشخاص حقیقی مشمول قانون پایانه‌های فروشگاهی افزود: اشخاص حقیقی به صورت پلکانی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال آن به سامانه مودیان خواهند بود.

وی ادامه داد: همه اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) که میزان فروش خالص کالا و خدمات سال ۱۴۰۲ آنها تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۲، بیشتر از ۱۸۰ میلیارد ریال بوده است و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات مرتبط با طلا، جواهر و پلاتین با هر میزان فروش کالا و خدمات به استناد جزء ۴ بند ب ماده ۲۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال آن به سامانه مودیان هستند.

سرخانی مقدم یادآور شد: پزشکان، پیراپزشکان، دندان پزشکان، داروسازان، داروخانه ها و فروشندگان تجهیزات و لوازم پزشکی و فروشندگان مواد معدنی به واحدهای فراوری مواد معدنی موضوع بند م تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ با هر میزان فروش هم ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال آن به سامانه مودیان هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه