English

استاندار اردبیل:

بازگشت ورزش اردبیل به دوران طلایی خود در گرو حمایت‌های ملی است

استاندار اردبیل گفت: بازگشت ورزش اردبیل به دوران طلایی و جایگاه واقعی آن در گرو حمایت‌های ملی است.

 بازگشت ورزش اردبیل به دوران طلایی خود در گرو حمایت‌های ملی است
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، سیدحامد عاملی روز شنبه در آیین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش استان اردبیل که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: استان اردبیل ورزشکاران و قهرمانان ورزشی بزرگی دارد که همواره در عرصه‌های ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اردبیل از دوران گذشته پهلوان‌پرور و قهرمان‌پرور بوده است، گفت: این قهرمانان با افتخارآفرینی در عرصه‌های مختلف مایه عزت برای کشور و مایه افتخار برای ملت شدند و ما در قبال این استعدادهای بسیاری بزرگ مسئولیت داریم.

استاندار اردبیل با تاکید بر مسئولیت جمعی برای پرورش استعدادها گفت: استان اردبیل برای رسیدن به دوران طلایی خود در حوزه ورزش و تکرار دوران‌های طلایی در تاریخ استان نیاز به همدلی، کمک و پشتیبانی همدیگر و کنار گذاشتن تمام مسائل حاشیه‌ای دارد.

عاملی افزود: گاهی برخی مسائلی مطرح می‌شود که شایسته نیست و اگر بخواهیم وارد این موضوعات شویم از مسیر پیشرفت و تعالی بازخواهیم ماند و اگر می‌خواهیم در مسیر پیشرفت و تعالی قرار بگیریم باید حتما قدردان زحمات انسان‌هایی باشیم که برای رسیدن به موفقیت‌ها تلاش کردند.

مقام عالی دولت در استان اردبیل با بیان اینکه در ۲ سال اخیر تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام استان را در اولویت قرار گرفته است، گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه ورزش در استان وجود دارد و باید تلاش کنیم با اولویت این پروژه‌ها تکمیل شود.

 

۱۲ پروژه ورزشی در استان اردبیل تکمیل شد

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ پروژه ورزشی در شهرستان‌های استان اردبیل تکمیل شده است که یکی از این مجموعه ها همین سالن است که همایش در آن برگزار می شود و افتتاح رسمی آن برای مجموعه ورزش استان اردبیل اتفاقات بسیار خوبی را رقم خواهد زد.

عاملی با بیان اینکه مجموعه دو و میدانی ورزشگاه علی دایی و سالن طبقاتی ورزشهای غیر توپی ورزشگاه تختی باید تکمیل شود، گفت: برای احداث سالن‌های ورزشی در شهرستان‌های استان اردبیل هزینه و سرمایه زیادی صرف شده است. برخی از آنها نیازمند توجه وزارت ورزش و جوانان برای بازسازی و بهسازی هستند.

این مقام مسئول همچنین گفت: ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها برای رشته های ورزشی که استعدادهای قابل توجهی در حوزه‌های مختلف ورزشی در استان دارند را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی در ادامه ورزش فوتبال را یکی از رشته های مورد توجه مردم عنوان کرد که در گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود و گفت: در این زمینه علاوه بر اقدامات زیرساختی، ۲ تیم دسته سه و یک تیم دسته ۲ در حال حمایت و پیشتبانی هستند که امیدواریم در آینده افتخارات خوبی برای استان ما کسب کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ورزش اردبیل نیازمند راه اندازی جام ویژه استان اردییل است، گفت: در ستاد کنگره شهدای استان که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان فرمودند "اردبیل حق بزرگی بر گردن ایران دارد و هم در حوزه ملی و حوزه مذهبی کار بزرگی برای کشور را انجام داده است".

عاملی افزود: در حوزه ملی انسجام ایران و شکل‌گیری ایران و در حوزه مذهبی عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) محصول تلاشی است که از استان اردبیل شروع شد و امیدواریم با توجه ویژه وزارت ورزش و جوانان، جام ویژه استان اردبیل جایگاه خود را پیدا کند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه متوازن مراکز و اماکن ورزشی در مناطق مختلف کشور گفت: امکانات ورزشی یک دانشگاه در اصفهان شاید بیشتر از شهرستان‌های استان اردبیل باشد، در آنجا علاوه بر این مجموعه‌های تولیدی بزرگی فعال هستند، دولت هم سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام داده و از ورزش این استان به خوبی حمایت شده است اما استان اردبیل چنین مجموعه‌های تولیدی را ندارد و نیازمند حمایت است.

مقام عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: ورزش اردبیل با این همه کمبود امکانات و اعتبارات افتخارات بزرگی برای کشور کسب کرده است و امیدواریم در سایه حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان این استان و استعدادهای بزرگ و قهرمانان آن همچنان افتخار آفرینی کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل هم در این مراسم گفت: در شرایطی که گفتمان تشکیل زنجیره پیشرفت مطرح شده، یکی از مولفه‌های اصلی پیشرفت سرمایه اجتماعی است و ورزش نقش اساسی در این زمینه دارد.

محمد علی پهناور ادامه داد: یکی از محورهای اصلی که ورزش می‌تواند در آن نقش داشته باشد و زنجیره پیشرفت را در استان تکمیل کند توجه به ارائه خدمات ورزشی است.

وی افزود: در ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل با همراهی هیات‌ها و باشگاه‌ها خدمات ورزشی خوبی ارائه می‌شود و می‌توانیم نقش مهمی در این زنجیره ایفا کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبل یادآورشد: با توسعه ورزش در استان، بهره‌مندی ورزشکاران و قهرمانان از تکمیل زنجیره پیشرفت افزایش خواهد یافت و تلاش می‌کنیم صنعت ورزش در استان چه در حوزه تولید و چه در حوزه ارائه خدمات پیشرفت کند.

پهناور با اشاره به این که در چند ماه اخیر کار بزرگی در ورزش استان انجام شده است، گفت: در راستای وفاق همگانی هم بین ورزشکاران، هیات‌ها و اصحاب ورزش تعامل ایجاد کردیم که خیلی راهگشا بوده است و به جرات می‌توان گفت که اعتماد به اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در حال احیاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه