English

هشدار هواشناسی اردبیل؛

رانندگان هنگام تردد تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند

اداره کل هواشناسی استان اردبیل از فعالیت سامانه بارشی و سرد در بیشتر مناطق این استان خبر داد و به رانندگان توصیه کرد هنگام تردد در راه‌های استان حتما تجیزات زمستانی به همراه داشته و با احتیاط تردد کنند.

رانندگان هنگام تردد تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، بر اساس این اطلاعیه ، سامانه بارشی و سرد طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان اردبیل فعال خواهد بود و رخدادهای متنوع جوی را در مناطق مختلف استان به همراه خواهد داشت.

بر این اساس در شهرستان‌های اصلاندوز، پارس‌آباد و بیله‌سوار وزش باد تند تا نسبتا شدید (بادهای شمالی)، در شهرستان‌های اصلاندوز، پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی بارش باران، در برخی مناطق شهری جنوب و شرق استان بارش خفیف برف و در ارتفاعات استان بارش برف بارش برف در ارتفاعات استان پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل حاکی از کاهش محسوس دمای هوا طی روزهای آتی است و شهرستان‌های اصلاندوز، پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی، نمین، خلخال و کوثر از این شرایط متاثر خواهند شد.

بر اساس این هشدار لغزندگی بر اثر بارش برف در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر، کاهش دید بر اثر مه در جاده‌های مواصلاتی و احتمال وقوع یخبندان در مناطق سردسیر استان پیش‌بینی شده است.

هواشناسی استان اردبیل به رانندگان توصیه کرده است پیش از تردد در جاده‌های کوهستانی به‌ویژه گردنه الماس ضد یخ رادیاتور وسیله نقلیه را بازدید کرده و ضمن به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی استان احتیاط کنند.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل همچنین به کشاورزان مناطق سردسیر استان توصیه کرده است برای جلوگیری از خسارت احتمالی یخبندان ماشین‌آلات کشاورزی اقدامات لازم را انجام دهند.

استفاده از ضدیخ در بتن ریزی سازه‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات از دیگر توصیه‌های اداره کل هواشناسی به شهروندان در استان اردبیل است.

این در حالی است که مناطق مختلف استان در روزهای اخیر شاهد وزش تندباد در مناطق مختلف بوده است به طوری که سرعت وزش باد در مشگین‌شهر به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت ، گرمی ۱۰۶ کیلومتر بر ساعت و اردبیل به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل شب گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مدارس استثنایی و دبستان در شهرهای اردبیل ، گرمی ، نیر ، نمین و سرعین به علت وقوع وزش تندباد روز دوشنبه (امروز) تعطیل است و آموزش دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد ارائه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه