English

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

گواهی سلامت محصول به باغداران اعطا می‌شود

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: گواهی سلامت محصول در پایان زمان برداشت توسط مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان به باغداران اعطا می‌شود.

گواهی سلامت محصول به باغداران اعطا می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رحیم یوسفی گفت: کشاورزان و صادرکنندگان محصولات باغی این استان برای صادرات محصولات خود از جمله سیب، باید گواهی سلامت محصول اخذ کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: گواهی سلامت محصول در پایان زمان برداشت توسط مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان به باغداران اعطا می‌شود.

وی بیان کرد: برای اخذ این گواهی لازم است که کشاورزان وارد سامانه "سبک" شده و در راستای شناسنامه‌دار کردن محصولات تولیدی، اطلاعات باغ خود را ثبت کنند تا بتوانند برای صدور محصولات خود گواهی سلامت محصول دریافت کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اعمال استاندارد ویژه از سوی کشورهای مقصد صادرات برای خرید و واردات محصولات باغی اظهار کرد: کشورهای مقصد صادرات دیگر مثل سابق اجازه واردات هر محصولی را نمی‌دهند و بر این اساس، محصولات صادراتی ایران حتما باید دارای گواهی سلامت باشد.

وی اعطای گواهی سلامت را تضمین‌کننده صادرات دانست و گفت: با اعطای این گواهی مصرف کننده در کشور مقصد مطمئن می‌شود که این محصول خریداری شده در کدام منطقه و با چه کیفیتی تولید شده و در تولید آن از چه سم و کودی استفاده شده است.

یوسفی اضافه کرد: بر اساس استانداردهای تولید محصولات کشاورزی، خریدار حتی باید بداند که در تولید محصول چند نوبت آبیاری انجام شده و محصول در چه شرایطی نگهداری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه