English

معاون استاندار اردبیل خبر داد:

کاهش ۳۰ درصدی جمعیت ساکن در روستاهای اردبیل

سیدکمال‌الدین میرجعفریان به کاهش ۳۰ درصدی جمعیت ساکن در روستاهای اردبیل اشاره کرد و گفت: با توجه به مهاجرت روستاییان به شهرها و افزایش حاشیه‌نشینی در سال‌های گذشته، دولت مصمم است با حمایت‌های تسهیلاتی و افزایش ساخت مسکن در روستاها، قطب تولید خالی از سکنه نشود.

کاهش ۳۰ درصدی جمعیت ساکن در روستاهای اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در نشست تقدیر از عوامل و کارآفرینان شرکت‌کننده در نمایشگاه ملی تولیدات روستاییان و عشایر استان، اظهار کرد: حمایت از تولید و کارآفرینی روستاییان و همزمان ارائه تسهیلات و حمایت در راستای احداث مسکن در روستاها گامی مهم برای ماندگاری روستاییان و اشتغال در امر تولید و کشاورزی است و باید به این بخش‌ها بیش از پیش توجه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین با اشاره به حضور موثر تولیدکنندگان و کارآفرینان روستایی و عشایری در نمایشگاه سراسری تولیدات روستاییان و عشایر، از عزم دولت برای ماندگاری روستاییان در روستا با حمایت از تولید و ساخت مسکن و ارائه تسهیلات خبر داد.

میرجعفریان ادامه داد: تولیدکنندگان روستایی و عشایری به‌عنوان پشتیبان کشور، حداکثر ارزش افزوده را برای جامعه به ارمغان می‌آورند و شناسایی و معرفی ظرفیت‌های روستاها و عشایر از اهداف دولت محلی است.

وی با اشاره به حضور کارآفرینان روستایی و عشایر استان اردبیل در نمایشگاه ملی روستا و عشایر، از هماهنگی برای برپایی نمایشگاه مشابه در استان طی خرداد سال آینده با میزبانی از دیگر استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: با برگزاری این نمایشگاه، آمادگی لازم کارآفرینان استان اردبیل با افزایش تولیدات برای حضور در نمایشگاه ملی فراهم می‌شود.

 

غرفه‌های استان اردبیل در نمایشگاه ملی تولیدات روستاییان و عشایر، ۲ برابر می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل نیز در این نشست گفت: حضور کارآفرینان و تولیدکنندگان روستایی و عشایر در نمایشگاه ملی تولیدات روستاییان و عشایر کم‌نظیر بود و بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از غرفه‌های این استان بازدید کردند.

شاهپور آذروند افزود: ۴۹ نفر با ۷۰ غرفه در این نمایشگاه شرکت کردند و در سال آینده این تعداد حداقل به ۲ برابر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های فراوانی در استان اردبیل در زمینه تولید و کارآفرینی روستاییان و عشایر به‌ویژه قشر بانوان وجود دارد، میزان حضور بانوان در این نمایشگاه را ۹۰ درصد از مجموع شرکت‌کنندگان عنوان کرد.

در این نشست، کارآفرینان و تولیدکنندگان روستایی و عشایر به بیان مشکلات خود پرداخته و خواستار ارائه تسهیلات دولتی و تامین فضای کارگاهی برای استمرار اشتغال‌زایی شدند و از نمایندگان دستگاه‌های فعال در همکاری برای اعزام غرفه‌داران و نیز کارآفرینان تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه