English

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی:

۱۵ جشنواره استان اردبیل ثبت ملی شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از ثبت ملی ۱۵ جشنواره برگزار شده در مناطق مختلف این استان خبر داد.

۱۵ جشنواره استان اردبیل ثبت ملی شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، یحیی نجار قابل روز سه‌شنبه در جلسه ستاد برگزاری جشنواره‌های خلخال اظهارکرد: در سال جاری ۲۳ جشنواره در موضوعات مختلف در این استان برگزار شده و برای برگزاری ۱۵ جشنواره جدید برای فصول سرد سال استان برنامه‌ریزی شده است.

معاون گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره‌های مختلف معرفی جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی مذهبی، در کنار زمینه سازی برای ایجاد نشاط اجتماعی در بین افراد مختلف جامعه است، اضافه کرد: شهرستان خلخال از ظرفیت بسیار بالایی برای برگزاری جشنواره‌ها در عرصه‌های مختلف در سطوح استانی ملی و بین‌المللی برخوردار است.

وی در عین حال گفت: برگزاری جشنواره‌ها صرفاً جهت رفع تکلیف نیست و بهتر است جشنواره‌ها با موضوعات مختلف به صورت تلفیقی برگزار شود تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه برگزاری جشنواره‌ها اهداف جشنواره نیز محقق شود.

نجار قابل با اشاره به برگزاری مطلوب جشنواره‌های متعدد و مختلف در خلخال از جمله جشنواره عشایر، جشنواره برداشت گردو در شاهرود، جشنواره غذاهای سنتی، جشنواره اقوام در روستای لرد، همچنین استمرار جشنواره ورزش‌های زمستانی در این شهرستان، برای ثبت ملی هر کدام از جشنواره‌های پیشنهاد شده از سوی مسئولین اعلام آمادگی کرد.

معاون گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل برای برگزاری حداقل یک جشنواره در هر فصل در هر کدام از شهرستان‌های دارای ظرفیت برنامه ریزی و تلاش می‌کند.

وی همچنین گفت: شهرستان خلخال امکان برگزاری جشنواره‌های مختلف در چهار فصل سال را داشته و در صورت تامین اعتبار از محل اعتبارات استانی ، اداره کل میراث فرهنگی هم نسبت به جذب اعتبارات ملی برای برگزاری این جشنواره‌ها در سطح استانی، ملی و حتی بین المللی اقدام خواهد کرد.

فرماندار خلخال و رئیس ستاد برگزاری جشنواره‌های این شهرستان هم در این جلسه گفت: برگزاری چند جشنواره به صورت متمرکز در داخل یک جشنواره بزرگ در کنار کاهش هزینه‌های برگزاری این برنامه‌ها امکان دستیابی به اهداف اصلی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ،ورزشی و اجتماعی را فراهم می‌کند.

سید جواد یحیی‌زاده با اشاره به برگزاری بسیار موفق جشنواره ورزش‌های زمستانی، جشنواره توانمندی‌های منطقه و همچنین جشنواره رغایب در این شهرستان خواستار تلاش مسئولین اداره کل میراث فرهنگی برای ثبت ملی جشنواره‌های برگزار شده در سطح گسترده این شهرستان در مرکز کشور شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه