English

سید حامد عاملی:

۱۱ درصد از جمعیت زیر ۱۲ سال استان اردبیل واکسینه شده اند

استاندار اردبیل گفت: جمعیت دانش آموزی زیر۱۲ سال در مقابل سویه جدید امیکرون آسیب پذیر هستند و تنها۱۱درصد از این طیف جمعیتی در سطح استان واکسینه شده اند.

11 درصد از جمعیت زیر ۱۲ سال استان اردبیل واکسینه شده اند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید حامد عاملی ، استاندار اردبیل در پنجاه و سومین جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی در محل سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل گفت: مدارس بزرگترین ساختار را در جامعه به خود اختصاص داده که تعداد قابل توجهی از جمعیت دانش آموزی با خطر ابتلا به کرونا در سرویس مدارس، کلاس درس و دوره همی ها مواجه می شوند برای این منظور تا یک هفته آینده نیز کلاس ها غیر حضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: آمار کل تزریق واکسن در سطح استان ۲میلیون ۸۴۰ دز اعلام شده که در حال حاضر منحنی بستری ها رو به بالا است و باید با رعایت فواصل اجتماعی، شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک سه لایه مانع از شیوع بیشتر این ویروس شویم.

استاندار اردبیل عادی انگاری و بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی را یکی از آسیب های بزرگ در شیوع ویروس کرونا بر شمرد و گفت: عادی انگاری در تجمعات و برگزاری مراسم ترحیم و عروسی، تجمع در امکان سربسته و مراکز خرید خط قرمز سویه جدید امیکرون است و مردم باید عواقب این مسایل را جدی گرفته تا پیک ششم با کمترین خسارت جانی تا دو هفته دیگر سپری شود.

عاملی تشدید نظارت بر تجمعات و مراکز پرتراکم را ضروری دانست و گفت: در یک هفته اخیر میزان مراجعه سرپایی کاهش یافته و تعدادی از مراجعه کنندگان بستری شده اند و برخی نیز در خانه های خود قرنطینه هستند و در حال حاضر ۳۱۶ نفر در بیمارستان های استان بستری شده که ۲۱۶نفر آنها، در مرکز استان گزارش شده است.

وی بیان کرد: با افزایش میزان بستری ها امکانات بیمارستان امام خمینی(ره) تا حدودی پاسخگوی مراجعه کنندگان نخواهد بود و باید امکانات دیگری برای این جمعیت فراهم کنیم که البته با رعایت و توجه مردم امیدواریم از هفته های آتی میزان بستری نیز در استان کاهش یابد.

استاندار اردبیل گفت: اعمال محدودیت ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به نفع مردم است و آبگرم ها، استخرها، سینما، مراسم کنسرت، مراسم ترحیم و عروسی، نماز جمعه و جماعات و نمایشگاه های عرضه کالا، اماکن عمومی، اماکن ورزشی، هتل ها، چایخانه و قهوه خانه ها، تالارهای پذیرایی طبق مصوب ستاد کرونا در شرایط قرمز و نارنجی، ضمن رعایت الزامات، دستور العمل ها و مدیریت هوشمند، با ۲۰ درصد و ۳۰درصد ظرفیت کلی فعالیت خواهند کرد.

عاملی می گوید: مردم در صورت بروز هر گونه علایم احتمالی کرونا به پزشک معتمد مراجعه کنند و خود درمانی افراد گاهی احتمال بروز مشکلات در آنها می شود.

وی گفت: مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها در وضعیت قرمز معمولا بصورت مجازی برگزار می شوند، البته تصمیم گیری نهایی مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها بر عهده روسای این مجموعه ها گذاشته شده است.

استاندار اردبیل اظهار داشت: واکسیناسیون محله محور با همکاری بسیج و استفاده از ظرفیت سایر ارگان ها انجام می گیرد و مشکل مکان مراکز تجمیعی از سوی آموزش و پرورش حل شده و رسانه ها نیز برای ترغیب کودکان و والدین به واکسیناسیون اطلاع رسانی کنند.

عاملی با تاکید بر اینکه هر مجموعه دستورالعمل ستاد کرونا را رعایت نکند با اعلام نام مجموعه باید برخورد جدی صورت گیرد گفت: رعایت قانون و حفظ جان مردم خط قرمز ماست و نباید با عدم رعایت و ندانم کاری برخی افراد به سایر خانواده ها خسارت وارد شود.

وی حمایت از اقشار آسیب پذیر را از اهداف و اولویت های سپاه استان دانست و گفت: در حال حاضر سه شهرستان اردبیل، پارس آباد و مشکین شهر به وضعیت قرمز در آمده اند و باید با همکاری و همدلی تلاش شود سایر شهرستان ها با وضعیت قرمز مواجه نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه