English

نامرئی‌ترین سمعک کدام است؟

سمعک نامرئی همان طور که از اسم آن می‌توان متوجه شد، به صورت کاملا مخفی در گوش جای می‌گیرد. لذا برای دیگران اصلا قابل رویت نیست.

نامرئی‌ترین سمعک کدام است؟

به گزارش خبرگزاری موج، سمعک نامرئی همان طور که از اسم آن می‌توان متوجه شد، به صورت کاملا مخفی در گوش جای می‌گیرد. لذا برای دیگران اصلا قابل رویت نیست. با توجه به این که این سمعک در عمق مجرای گوش قرار داده می‌شود، قابل مشاهده نیست و مانند دیگر سمعک‌ها از نظر تکنولوژی و محدوده پوشش‌دهی، دارای انواع مختلفی است. از آن جا که بسیاری از اشخاص به دلیل دیده شدن سمعک‌شان توسط دیگران، در استفاده از سمعک کوتاهی می‌نمایند، بنابر این استفاده از سمعک‌های نامرئی برای این گونه از افراد می‌تواند بسیار کاربردی باشد. در این مطلب قصد داریم در مورد نامرئی ترین سمعک‌ها صحبت کنیم.

تعریف سمعک نامرئی

سمعک نامرئی در عمق مجرای گوش به کار گذاشته می‌شود، در واقع بین خم اول و خم دوم مجرای گوش قرار می‌گیرد که مجهز به تکنولوژی بالایی نسبت به دیگر سمعک‌ها هستند. نحوه آماده سازی این گونه سمعک‌ها به این نحو است که ابتدا از داخل مجرای گوش قالب گیری انجام می‌گیرد و پس از آن سمعک نامرئی به صورت سفارشی برای مشتری ساخته می‌شود. علت این نام گذاری به این خاطر است که سمعک به سختی در داخل گوش شخص کم شنوا قابل مشاهده است و برای این که راحت بتوان آن را از داخل گوش خارج نمود، به یک عدد پین یا نخ متصل می‌شود.

شرکت استارکی جزو اولین سازنده‌های سمعک نامرئی است که به دنبال آن دیگر شرکت‌ها هم اقدام به تولید آن نمودند. رقابتی که در حال حاضر بین شرکت‌ها در زمینه سمعک نامرئی وجود دارد در رابطه با وایرلس و بی سیم بودن آن است. چرا که ساخت سمعک‌های بی سیم و وایرلس بسیار مشکل بوده و از لحاظ فنی سخت است و این به این خاطر است که زمانی که بلوتوث در این گونه سمعک‌ها به کار گذاشته می‌شود، موجب بزرگ تر شدن سایز آن می‌گردد و حفظ نمودن شکل نامرئی آن سخت می‌گردد. علت استقبال زیاد از این نوع سمعک‌ها به این خاطر است که استفاده از این نوع سمعک‌ها موجب افزایش حس اعتماد به نفس در افراد می‌گردد و انگیزه آن‌ها را به منظور استفاده از سمعک به علت قابل رویت نبودن آن، بیش‌تر می‌نماید.

علت انتخاب سمعک نامرئی چیست؟

همان طور که گفته شد غیر قابل دید بودن این گونه سمعک‌ها باعث شده است که طرفداران زیادی داشته باشد. علاه بر آن به دلیل این که این گونه سمعک‌ها در نزدیکی پرده گوش قرار داده می‌شوند، باعث طبیعی‌تر و بهتر شنیده شدن صدا برای فرد استفاده کننده از سمعک می‌گردد که به دنبال آن رضایتمندی بالای افراد را موجب خواهد گردید. همچنین فرد در هنگام استفاده از تلفن، صدا را با کیفیت بهتری خواهد شنید. به دلیل این که سایز سمعک کوچک بوده و سبک است، موجب ایجاد حس خوشایندی و آسایش بیش‌تر در کاربر خواهد شد.

سمعک نامرئی برای چه اشخاصی مناسب نیست؟

  • این نوع سمعک‌ها برای افراد مسن مناسب نیستند، چرا که این گونه افراد دارای بینایی کم و لرزش دست هستند و با توجه به این که این گونه سمعک‌ها بسیار کوچک هستند، افراد مسن در هنگام استفاده، تمیز کردن و تعویض باطری سمعک دچار مشکل خواهند شد.
  • همچنین سمعک‌های نامرئی برای افراد کم شنوایی ملایم و متوسط مناسب اند و برای افراد با افت شنوایی شدید و عمیق مناسب نیستند، زیرا با توجه به کوچک بودن این نوع سمعک‌ها دارای قدرت کم‌تری نسبت به دیگر سمعک‌ها هستند.
  • این نوع سمعک‌ها برای افراد با مجرای گوش کوچک، مناسب نیستند. زیرا ممکن است سمعک و باطری سمعک به خوبی در گوش جای نگیرند.
  • همچنین این گونه سمعک‌ها برای افرادی که دارای پارگی گوش هستند، مناسب نیستند. زیرا عفونت و ترشحات گوش موجب خرابی زود هنگام این گونه از سمعک ها خواهد شد.
  • علاوه بر افراد مسن، این گونه سمعک‌ها برای قشر سنی زیر 12 سال هم مناسب نیستند. زیرا کودکان به دلیل فعالیت، تحرک و تعرق زیادی که دارند، نمی‌توانند به راحتی این گونه سمعک‌ها را نگه‌داری نمایند. لذا موجب خرابی زودهنگام و به بار آوردن هزینه‌های اضافی برای والدین می‌گردند.
  • سمعک‌های نامرئی برای افراد دارای گوش چرب و دارای جرم گوش بالا مناسب نیستند. زیرا باعث کم شدن طول عمر سمعک و باطری آن می‎‌گردد.

انواع سمعک

انواع سمعک‌های نامرئی

  • سمعک‌های نامرئی سفارشی

سمعک‌های نامرئی سفارشی نیاز دارند که از مجرای گوش قالب گیری گردند و مطابق با شکل و اندازه مجرای گوش کاربر مورد نظر ساخته شود.

  • سمعک‌های نامرئی پیش ساخته یا غیر سفارشی

این نوع سمعک‌های پیش ساخته، برعکس سمعک‌های نامرئی سفارشی، نیازی به قالب گیری اولیه نداشته و از قبل آماده هستند.

 

نامرئی‌‌ترین سمعک‌ها کدام است؟

در زیر به معرفی برخی از انواع سمعک‌ نامرئی موجود در بازار خواهیم پرداخت تا بتواند تا حد زیادی انتخاب را برای شما آسان نماید.

 

  • سمعک نامرئی اتیکن

سمعک‌های نامرئی اتیکن بسیار کوچک و پیشرفته هستند و از صدای بسیار شفافی برخوردارند. با توجه به این که این گونه سمعک‌ها بسیار کوچک هستند، به همین خاطر سیستم وایرلس و بلوتوث از پیکربندی این گونه سمعک‌ها حذف گردیده است. این نوع سمعک‌ها دارای قیمت‌های بسیار متفاوتی هستند.

 

  • سمعک‌های نامرئی ریساند

از جمله ویژگی‌ سمعک‌های نامرئی ریساند می‌توان به این موارد اشاره نمود: کوچک بودن، دارا بودن تکنولوژی هم زمان دو گوش، دارا بودن برنامه اتوماتیک تلفن، پوشش دهنده وزوز گوش، دارای میکروفون‌های جهت‌دار اتوماتیک و ...

 

  • سمعک‌های نامرئی فوناک

این سمعک‌ها بسته به مجرای گوش فرد کم شنوا کاملا نامرئی است که با توجه به اندازه حجم گوش کاربر ساخته می‌شود و قابل استفاده در تمامی فعالیت‌های روزانه است. حتی در زمان ورزش و خواب ان گونه سمعک‌ها بسیار مناسب اند و دارای صدایی بسیار رسا و شفاف هستند.

 

  • سمعک نامرئی زیمنس

سمعک نامرئی زیمنس برای افراد کم شنوایی ملایم تا متوسط مناسب است، سمعک های نامرئی زیمنس بسیار کوچک بوده و اصلا قابل مشاهده نیستند، نویز را مدیریت می‌کند و مانع از ایجاد وزوز در گوش می‌گردد. قیمت سمعک‌های نامرئی زیمنس بسته به نوع تکنولوژی به کار رفته در آن می‌تواند بسیار متفاوت باشد. سمعک‌های نامرئی زیمنس وایرلس داشته و دارای بلوتوث است، لذا قابلیت این را دارد که به موبایل و دیگر وسایل صوتی و تصویری وصل گردد.

خرید سمعک نامرئی

محدودیت‌ها و معایب استفاده از سمعک نامرئی

  1. داشتن قدرت کمتر به علت داشتن رسیور کوچکتر
  2. جرم گوش همیشه در این نوع سمعک‌ها دچار مشکل می‌گردد
  3. فاقد میکروفون جهت‌دار (دایرکشنال) بودن
  4. برای همه افراد مناسب نیست
  5. عدم مناسب بودن برای افرادی که دارای مشکل بینایی و توانایی دستی هستند مانند افراد مسن
  6. احتمال افزایش اثر انسداد در این گونه سمعک‌ها بیش‌تر است
  7. احتمال سوت سمعک در این نوع سمعک‌ها نسبت به دیگر سمعک‌ها بیش‌تر است
  8. کوتاه بودن طول عمر باتری در سمعک‌های نامرئی

 

نکاتی جهت جلوگیری از خراب شدن سمعک‌های نامرئی

  • تمیز نگه داشتن سمعک‌ها

 با توجه به اینکه تمامی سمعک‌های داخل گوشی از جمله سمعک‌های نامرئی در معرض وکس گوش قرار خواهند گرفت، بنابر این لازم است که سمعک‌ها را تمیز نگه داشته و به صورت روزانه به تمیز نمودن آن پرداخت، زیرا اکثر مواقع یکی از دلایل مهم خراب شدن سمعک‌های نامرئی به دلیل جرم و وکس گوش و پر بودن فیلتر سمعک است که حتی ممکن است سمعک را به طور کامل از کار بیندازد، اما با تمیز نمودن مداوم سمعک‌های نامرئی تا حدود زیادی می‌توان از خراب شدن آن اجتناب نمود. همچنین لازم به ذکر است که در صورتی که سمعک دچار جرم گرفتگی شده باشد، ممکن است سوت بکشد و صدای ناخوشایندی را برای فرد استفاده کننده از سمعک ایجاد نماید.                 

  • تمیز نگه داشتن گوش‌ها

علاوه بر اینکه می‌بایست به صورت روزانه به تمیز کردن سمعک پرداخت، نظافت و تمیز نگه داشتن همیشگی مجرای گوش هم در نگه‌داری و افزایش طول عمر سمعک نامرئی بسیار تاثیرگذار خواهد بود و موجب کاهش خرابی سمعک می‌گردد.

  • جلوگیری از مرطوب و خیس شدن سمعک

در صورت قرارگیری طولانی مدت سمعک در معرض رطوبت، خرابی سمعک زودتر اتفاق افتاده و طول عمر آن بسیار کم خواهد شد. از آن جا که سمعک‌ها به صورت طولانی مدت در گوش قرار داده می‌شوند و در معرض ترشحات گوش قرار دارند، لازم است که در زمان خوابیدن، محفظه باتری را باز نموده تا هوا در محفظه داخلی سمعک جریان یابد و رطوبت ایجاد شده در آن را خشک نماید. همچنین لازم به ذکر است که در صورتی که در یک منطقه مرطوب زندگی می کنید و یا فردی ورزشکار هستید، پکیج تنظیف ویژه سمعک‌های نامرئی را تهیه نموده تا با کمک آن تا مقدار چشمگیری بتواند از رطوبت به دور نگه داشته شود.

 

کلینیک سمعک آلفا

یکی از بهترین مراکز سمعک در تهران، کلینیک سمعک آلفا است که دارای لابراتوار تخصصی بوده و می‌توانید جهت انتخاب و یا تعمیر سمعک مورد نظر خود از متخصصان این مرکز و تکنسین‌های دوره دیده در این بخش کمک بگیرید. همچنین در این مرکز خدمات پس از فروش کاملا رایگان است که این باعث ایجاد اطمینان خاطر در مشتریان می‌گردد. همچنین کلینیک سمعک آلفا به کمک متخصصان خود در زمینه تعمیر سمعک سعی بر این دارد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سمعک شما را تعمیر نموده و به مشتریان خود تحویل نماید. لازم به ذکر است که کلینیک سمعک آلفا انواع برند سمعک‌ها را به ویژه زیمنس و اتیکن که نمایندگی آن را دارد را تعمیر می‌نماید و هزینه و قیمت تعمیر سمعک در این کلینیک بسته به نوع مشکل سمعک است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه