English

۱۰ ترفند واقعی آیفون که نمی دانستید وجود دارد!

کمپانی آیفون برای مشتری‌های دائم خود پیشنهادات ویژه‌ای هم دارد و اگر آیفونی که سال پیش خریده بودید کاملاً سالم و بدون هیچ ایرادی باشد کمپانی آیفون گوشی سری جدید خود را بدون پرداخت هیچ وجه اضافه و تنها با دریافت گوشی قبلی به شما تحویل خواهد داد.

10 ترفند واقعی آیفون که نمی دانستید وجود دارد!

 

به گزارش خبرگزاری موج، کمپانی آیفون هر سال با تولید یک گوشی هوشمند و ارتقاء سطح کیفیت گوشی و لپ تاپ‌های خود دنیای تکنولوژی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این کمپانی یکی از پر ارزش‌ترین کمپانی های موجود در حوزه تکنولوژی در تمام دنیاست که مشتری های دائم خود را دارد و هر سال تعداد زیادی از کسانی که گوشی آیفون دارند منتظر آمدن سری جدید این گوشی ها هستند تا نفر اولی باشند که گوشی جدید خود را می‌گیرند.

این کمپانی برای مشتری‌های دائم خود پیشنهادات ویژه‌ای هم دارد و اگر آیفونی که سال پیش خریده بودید کاملاً سالم و بدون هیچ ایرادی باشد کمپانی آیفون گوشی سری جدید خود را بدون پرداخت هیچ وجه اضافه و تنها با دریافت گوشی قبلی به شما تحویل خواهد داد. این گوشی های هوشمند که شماره یک در میان سایر برندها هستند بعضی ویژگی‌های خاص و متفاوتی دارند که در سایر گوشی‌ها وجود ندارد. ما در اینجا قصد داریم تا در مورد چند ترفند آیفون که از وجود آن بی اطلاع هستید صحبت کنیم.

  1. میانبر گوشی‌های بزرگ مثل پرومکس‌ها

یکی از سختی‌های کار با گوشی  iPhone 13 Pro Maxبزرگ بودن آن است که گاهی به دست ما اجازه نمی‌دهد به راحتی و تنها با یک دست به منوی اعلان ها یا control center دسترسی پیدا کنیم. آیفون برای راحت کردن شما روشی را برای حل این مشکل در گوشی‌های پرومکس قرار داده و شما می‌توانید با استفاده از انتهای گوشی در قسمت راست و تنها با کشیدن کوتاه تصویر صفحه به سمت بالا منوی مورد نظر خود را بیابید.

این امکان در گوشی های آیفون بسیار کاربردی است و در گوشی‌های معمولی و گوشی‌های پرو تعبیه شده است.

 

  1. کپی و جایگزاری

با زدن دوبار ضربه بر روی یک کلمه نوار ابزار برای شما باز خواهد شد و شما می‌توانید کلمه مورد نظر را کپی یا کات کنید. اگر یک جمله را انتخاب کنید و با سه انگشت خود به روشی که انگار قصد گرفتن چیزی را دارید روی صفحه بکشید متن مورد نظر شما کپی خواهد شد و برای جایگذاری آن می‌توانید سه انگشت خود را دوباره بر روی صفحه قرار دهید و آنها را از هم دور کنید تا عکس حالت اول را انجام داده باشید. این روش یکی از میانبر هایی است که می توانید برای کپی پیست کردن از آن استفاده کنید و در واقع با حداکثر سرعت این کار را انجام دهید.

  1. Undo, Redo

گوشی موبایل ایفون 13 با معرفی IOS 15  سرعت شما برای همه­ کارها را بالاتر خواهد برد. برای آنکه سرعت بیشتری در هنگام تایپ داشته باشید، آیفون این قابلیت را در دسترس شما قرار داده است که با کشیدن سه انگشت خود بر روی صفحه به سمت راست عمل Redo انجام می‌شود و اگر سه انگشت خود را به سمت چپ صفحه بکشید، عمل شما یک پله به قبل باز میگردد یا به عبارت دیگر Undo خواهد شد. زمانی که یک متن را جایگزینی کرده‌اید اما در این میان یک اشتباه رخ داده است می‌توانید با کشیدن سه انگشت به سمت چپ یک پله به عقب برگردید و اگر متوجه چند اشتباه شده‌اید می‌توانید چند بار این حرکت را تکرار کنید تا به جای مورد نظر خود بازگردید و دوباره عمل کپی و جایگزینی را به روش در مورد نظر خود انجام دهید.

  1. Shake to Undo

روش دیگری که برای برگشت به عقب یا Undo در گوشی های آیفون تعبیه شده است این است که شما می‌توانید با تکان دادن گوشی یک پله به عقب برگردید یا یک پله به جلو بروید. زمانی که گوشی همراه خود را تکان  می‌دهید یک منو برای شما باز می‌شود و شما می‌توانید عمل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برای فعال کردن این ابزار میانبر ابتدا وارد تنظیمات شوید و سپس به قسمت Accessbility بروید. گزینه shake to undo را فعال کنید.

  1. Select

تا به حال در مورد استفاده از سه انگشت صحبت کردیم و اکنون می‌خواهیم با استفاده از دو انگشت در میان یک منو گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنیم. زمانی که با یک منو روبرو می‌شوید و تعداد زیادی از گزینه‌ها مورد نظر شماست، می‌توانید دو انگشت خود را از گزینه مورد نظر تا گزینه انتهایی بکشید و به این صورت تمام موارد مورد نظر شما انتخاب خواهد شد.

  1. برگشت به ابتدای صفحه

زمانی که در یک منوی بلند بالا قرار گرفته‌اید و به پایین منو رفته‌اید، بدون اینکه تمام راه را با انگشت خود برگردید می‌توانید در قسمت بالای آیفون خود در سمت چپ یا راست (دو طرف کنج بالای گوشی) با یک ضربه به ابتدای منو بازگردید. به عنوان مثال زمانی که در منوی ستینگ یا تنظیمات به انتهای منو رفته‌اید برای اینکه به بالا برگردید تنها با زدن یک ضربه در انتهای سمت چپ یا راست تصویر می‌توانید به ابتدای منو باز گردید.

  1. سوییچ کردن به یک صفحه دیگر

یکی دیگر از کارهایی که با آیفون خود می‌توانید انجام دهید استفاده از مستطیل انتهای صفحه است. کسانی که گوشی آیفون در سری های جدید و بدون دکمه را تهیه کرده‌اند این مستطیل را در انتهای صفحه دارند. کاربرد این مستطیل این است که شما با کشیدن آن به سمت بالا می‌توانید در میان صفحه‌های باز خود یکی را انتخاب کنید و در واقع از یک صفحه روی صفحه جدید سوئیچ کنید. همچنین می‌توانید این مستطیل را نگه داشته و به سمت چپ یا راست هدایت کنید تا به صفحه قبل یا بعد بروید و اگر این کار را سریع‌تر انجام دهید می‌توانید به چندین صفحه در قبل هم انتقال پیدا کنید.

  1. بستن اپلیکیشن‌های باز

از دیگر ترفندهایی که در گوشی آیفون وجود دارد بستن اپلیکیشن های باز با سه انگشت است. زمانی که می‌خواهید اپلیکیشن های باز خود را ببندید به جای اینکه از یک انگشت استفاده کنید و تک به تک آنها را ببندید می‌توانید با سه انگشت اپلیکیشن ها را به سمت بالا هدایت کنید تا بسته شوند.

  1. بازگشت به منوی قبل

ترفند دیگری که مربوط به منوهای آیفون می‌باشد این است که اگر شما پشت سر هم وارد چند منو شده باشید و به عنوان مثال از منوی تنظیمات وارد منوی تنظیمات صفحه شده باشید و از آنجا وارد یک منوی جدید نیازی نیست که تمام صفحه‌ها را به عقب برگردید و با نگه داشتن انگشت خود در بالای صفحه می‌توانید منوی مورد نظر خود را انتخاب و به آن برگردید.

  1. میانبر کیبورد

یکی از میانبرهایی که در کیبورد آیفون وجود دارد میانبر اعداد است. روش استفاده از این میانبر به این صورت است که اگر شما در نت گوشی خود یا در صفحه چت شخصی شروع به تایپ کردن کنید و نیاز به استفاده از یک عدد داشته باشید می‌توانید انگشت خود را روی کلید اعداد نگهدارید و کلید را به سمت عدد مورد نظر خود بکشید و دیگر نیازی نیست که دو کلیک انجام دهید و پس از آن دوباره به صفحه کلمات بازگردید.

میانبرها و ترفند­های آیفون به این گزینه­ها محدود نمی­شود و شما می­توانید هرچه بیشتر روش­های دیگر را روی صفحه گوشی خود اعمال کنید تا با ترفند­های دیگر آن آشنا شوید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه