English

هزینه ساخت هر آیفون ۱۳ پرو مکس چقدر است؟

آیفون 13 پرو مکس یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند دنیاست. شرکت اپل در دو نسل قبلی آیفون‌هایش، دست به ابتکار بسیار جالبی زد.

هزینه ساخت هر آیفون 13 پرو مکس چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری موج، آیفون 13 پرو مکس یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند دنیاست. شرکت اپل در دو نسل قبلی آیفون‌هایش، دست به ابتکار بسیار جالبی زد. یعنی این شرکت، از نسل 12 به بعد، گوشی‌ها را در 4 مدل مینی، ساده‌، پرو و پرو مکس روانه‌ی بازار کرد. همان‌طور که می‌دانید نسخه مینی بسیار کوچک و خوش‌دست، نسخه ساده کمی بزرگ‌تر، نسخه پرو در همان اندازه اما با امکانات بیشتر دوربین و سخت‌افزار و نسخه پرو مکس هم بزرگ‌تر از تمام مدل‌هاست که امکانات نسبتا بیشتری هم دارد. به همین دلیل هم قیمت آیفون 13 پرو مکس، نسبت به مدل‌های دیگر کمی بیشتر است.

اما چیزی که در قیمت آیفون 13 و سایر مدل‌های آن تاثیر می‌گذارد، امکانات و تجهیزاتیست که در آن به کار برده شده است. در واقع شاید به ظاهر شاهد تغییرات جزئی در گوشی‌های نسل جدید باشیم، ولی در باطن، تغییرات بسیار زیادی در نسل جدید آیفون‌ها رخ داده است. برای مثال، می‌توان به افزایش ظرفیت باتری‌های نسل 13 آیفون‌ها اشاره کرد که در تمام مدل‌های آن لحاظ شد. به همین دلیل گوشی‌های آیفون نسل 13 کمی حجیم‌تر و سنگین‌تر از نسل قبلی خود هستند. چرا که ظرفیت بالای باتری نیاز به فضای بیشتری در گوشی دارد که شرکت اپل و طراحان گوشی آیفون سعی کرده‌اند، از این طریق فضای کافی را برای ظرفیت باتری بیشتر تامین کنند.

تراشه A15؛ قدرتمندترین گزینه بازار

یکی دیگر از مواردی که تاثیر زیادی روی قیمت آیفون 13 پرو مکس گذاشته، تراشه‌ یا پردازنده‌ی مرکزی قوی‌تر و همچنین سنسور بسیار باکیفیت دوربین‌هاست. چرا که در این گوشی ما شاهد پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی نسبتا قدرتمندتر در مقایسه با نسل قبلی‌اش هستیم. این موضوع حتی در اندازه‌ی لنزهای دوربین سه‌گانه آیفون 13 پرو مکس هم تاثیر گذاشته و لنزهای آن از لحاظ ظاهری هم، قطر بزرگ‌تری نسب به نسل 12 دارد. آیفون 13 پرو مکس با بهره گرفتن از یک پردازنده‌ی مرکزی 6 هسته‌ای اپل A15 Bionic (5 نانومتری) و پردازنده‌ی گرافیکی 5 هسته‌ای، در واقع یک غول پردازشی عالی در اختیار کاربرانش قرار داده است. اما تمام این موارد، قطعا هزینه‌هایی را برای شرکت اپل در بر داشته است.

 

تمام لنزهای آیفون 13 پرو مکس دارای همان سنسور 12 مگاپیکسلی هستند که در نسل‌های قبل وجود داشتند، اما کیفیت این سنسورها کاملا تغییر پیدا کرده است. برای مثال، گشودگی دریچه‌ی دیافراگم لنز اولتراواید آیفون 13 پرو مکس f/1.8 بوده که قادر است در نور بسیار کم و یا هنگام شب، عکس‌های خارق‌العاده‌ای را با پوشش 120 درجه‌ای به تصویر بکشد. کیفیت فیلم‌برداری آیفون 13 پرو مکس، هم بسیار عالی بوده و قادر به فیلم‌برداری با نرخ 240 فریم بر ثانیه در کیفیت 1080p است. در چنین شرایطی، انگار که شما یک دوربین DSLR بسیار قدرتمند دارید و می‌توانید با استفاده از لرزشگیر دیجیتالی‌ آن، ویدئوهای باورنکردنی را ثبت کنید. تمام این ویژگی‌ها، بدون شک در قیمت آیفون 13 پرو مکس تاثیرگذار بوده است.

حافظه داخلی حداکثری آیفون ۱۳ پرو مکس

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار دیوانه‌کننده در آیفون 13 پرو مکس، ظرفیت حافظه‌ی داخلی آن است که همه را به طور کلی متحیر کرده است. در آیفون 12 پرو مکس حداکثر ظرفیتی که برای حافظه‌ی داخلی در نظر گفته شده بد، 512 گیگابایت بود. اما در نسل جدید آیفون 13 پرو مکس، حافظه هزار گیگابایتی آن،‌ هر کاربری را حیرت‌زده خواهد کرد. چرا که انگار شما یک هارد اکسترنال 1 ترابایتی همراهتان دارید که می‌توانید تمام اطلاعات خودتان را در آن ذخیره کرده و هرگز نگران پر شدن حافظه داخلی گوشی‌تان نباشید. به نظر می‌رسد که شرکت اپل بی‌جهت قیمت آیفون 13 پرو مکس را بیشتر از نسل قبلی نکرده است. چرا که امکانات آن ارزش پرداخت این هزینه را دارد.

مطلب دیگری که روی قیمت آیفون 13 پرو مکس تاثیرگذار بوده است، بحث تکنولوژی و افزایش ظرفیت بالای باتری بوده است. چرا که ما در آیفون 13 پرو مکس شاهد یک باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی، با ظرفیت 4352 میلی‌آمپر ساعت هستیم که آن را نسبت به نسل قبلی‌اش بسیار متمایزتر می‌کند. تکنولوزی شارژ سریع هم در این گوشی کمی بهتر از قبل شده اما باز هم جای پیشرفت بیشتری دارد. ظرفیت بالای باتری باعث شده تا کاربران آیفون 13 پرو مکس بتوانند بدون کوچک‌ترین مشکلی، ساعات زیادی را با این گوشی کار کنند. چرا که این گوشی هوشمند می‌تواند شارژ بیشتری را در خودش نگه دارد. در چنین شرایطی، شاید قیمت آیفون 13 پرو مکس با افزایش کمی که نسبت به نسل قبلی خود دارد، توجیه بیشتری داشته باشد.

 

تکنولوژی برتر اپل در سری آیفون ۱۳

به طور کلی شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند موارد زیادی را برای هزینه‌های کلی محصولاتشان در نظر می‌گیرند. در واقع قیمت آیفون 13 بستگی به موارد بسیار مختلف دارد، اما با توجه به نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، هزینه‌ی برآورد شده‌ی هر گوشی آیفون 13 پرو مکس بیشتر از 570 دلار بوده است. این هزینه، نسبت به سال‌های قبل و تولید نسل 12 افزایش نسبتا کمی پیدا کرده است. اما دلیل این افزایش قیمت هم فقط به خاطر استفاده از تکنولوژی برتر در ساخت گوشی‌های نسل 13 آیفون بوده است. چرا که تغییرات سخت‌افزاری نیازمند هزینه‌ی بیشتر بوده و طبیعیست که قیمت کلی و تمام شده‌ی محصول هم دست‌خوش تغییرات کلی شود.

فارغ از قیمت آیفون 13 پرو مکس، تمام شهروندانی که قسمت خرید این گوشی عالی را دارند، می‌توانند از خدمات بسیار ویژه‌ی مجموعه‌ی بازرگانی سیب بهره‌مند شوند. شما می‌توانید به راحتی و بدون کوچک‌ترین مشکلی، تمام محصولات شرکت اپل اعم از آیفون، ایرپاد و یا اپل واچ را به صورت کاملا اقساطی از فروشگاه بازرگانی سیب خریداری کنید. در چنین شرایطی، دیگر نیاز نیست نگران پرداخت تمام هزینه‌ها به صورت کاملا نقدی باشید. برای خرید گوشی‌های آیفون 13 به صورت اقساطی، می‌توانید با پرداخت 40 درصد از هزینه کلی گوشی، مابقی آن را به صورت کاملا قسطی پرداخت کنید و نهایت لذت را از گوشی هوشمندتان ببرید. لازم به ذکر است که خرید اپل واچ و یا ایرپاد نیازی به پرداخت پیش‌پرداخت نخواهد داشت.

برای آگاه شدن از قیمت آیفون 13 پرو مکس و یا خرید اپل واچ، می‌توانید به سایت بازرگانی سیب مراجعه کنید. در یک بخش مجزا سایت، امکان محاسبه‌ی قیمت نهایی و قسطی محصولات را در اختیارتان قرار داده است. یعنی شما می‌توانید با انتخاب رنگ و نوع محصول، گزینه‌ی مدت‌زمان پرداخت اقساط و یا حتی مبلغ پیش‌پرداخت را تعیین کنید. سپس خود سایت به طور کاملا خودکار تمامی موارد را برایتان محاسبه کرده و شما می‌توانید به صورت حضوری با دسته چک خود، به فروشگاه بازرگانی سیب مراجعه کرده و سپس اقدام به خرید گوشی‌ و یا سایر امکانات جانبی آن بکنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه