English

سیرتاپیاز تحصیل در آمریکا؛ این‌جا برای آرزوهای‌تان چراغی روشن است!

دانشجویان، کشور آمریکا را یکی از بهترین کشورها برای تحصیلات می‌دانند و به همین دلیل، آن را برای توسعه تجربیات و تحصیلات خود انتخاب می‌کنند.

سیرتاپیاز تحصیل در آمریکا؛ این‌جا برای آرزوهای‌تان چراغی روشن است!

به گزارش خبرگزاری موج، همانطور که در جریان هستید، آمریکا با داشتن 50 ایالت، سومین کشور پرجمعیت دنیا است. درحال حاضر دانشجویان ایرانی ساکن آمریکا از نظر تعداد در رتبه 25 قرار دارند.

دانشجویان، کشور آمریکا را یکی از بهترین کشورها برای تحصیلات می‌دانند و به همین دلیل، آن را برای توسعه تجربیات و تحصیلات خود انتخاب می‌کنند.

مقدمه جذابی است! اگر شما هم سودای تحصیل در آمریکا را در سر می‌پروانید، مطالعه ادامه مقاله پیشِ‌رو شدیدا توصیه می‌شود.

مزایای تحصیلات در آمریکا؛ یک تیری که هزار نشان دارد!

تحصیل در آمریکا مزیت‌هایی دارد که نمی‌توان نادیده‌شان گرفت!

  • پیشرفت علمی دانشجویان به دلیل دارا بودن تعداد دانشگاه‌های زیاد و بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا همراه با مدرک معتبر در همه رشته‌ها
  • تنوع موقعیت‌های آموزشی همراه با تعداد زیادی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها که همین موضوع باعث می‌شود افراد با هر شرایطی بتوانند تحصیل کنند.
  • خدمات پشتیبانی برای دانشجویان بین‌المللی( به هنگام ورود به دانشگاه دوره آشنایی توسط دفتر دانشجویان بین‌المللی دانشگاه برای دانشجویان گذاشته می‌شود و دفتر دانشجویان بین‌المللی کمک‌های لازم برای فراهم‌کردن رزومه کاری و فرصت‌های شغلی را قبل از تمام شدن دوره تحصیل را انجام می‌دهد.)
  • باشگاه‌های دانشجویی در اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا وجود دارند و شرایط مناسبی برای آشنایی با فرهنگ و معاشرت با مردم جدید را فراهم می‌آورند.

انواع کمک هزینه‌های تحصیلی در آمریکا

1- بورسیه(اسکالرشیپ)

بورسیه‌ای که به تعدادی از دانشجویان ممتاز پرداخت می‌شود.

2- گرنت

معمولا به شهروندان آمریکایی(کم درآمد) پرداخت می‌شود؛ البته برخی از سازمان‌های غیرانتفاعی به دانشجوی خارجی هم گرنت می‌دهد.

3- وام دانشجویی

وام بلندمدت(کم‌سود) تنها به شهروندان آمریکایی پرداخت می‌شود. بااین‌حال، برخی موسسات خصوصی و بانک‌ها به دانشجوی خارجی وام می‌دهند.

4- فاند تحصیلی یا پژوهشی

20تا40 ساعت کار در هفته به‌عنوان کمک‌استاد(TA) یا کمک‌پژوه(RA)

5- کار پاره‌وقت داخل دانشگاه

در کتاب‌خانه، ادارات دانشگاه، سالن ورزشی، سالن همایش، رستوران، کافی شاپ و غیره، بسته به هر ایالت ساعتی 8 تا 15دلار درآمد دارد و متقاضی آن دانشجویان مقطع لیسانس و ارشد هستند.

البته دانشجوی خارجی در زمان اپلای فقظ شانس دریافت موارد 1 و 4 را دارد.

تحصیل در آمریکا1

انواع ویزاهای تحصیلی آمریکا؛

برای تحصیل در آمریکا، درکل دو نوع ویزا وجود دارد:

ویزای M1 و ویزای F1

ویزای M1 ویژه کسانی است که قصد تحصیل در موسسات غیرآکادمیک( موسساتی غیراز مدرسه، کالج و دانشگاه) را دارند. ویزای M1 درواقع یک ویزای تحصیل فنی در آمریکا است و برای متقاضیانی صادر می‌شود که خواهان تحصیل و دریافت مدارک فنی( نظیر آشپزی، آرایشگری، دوره‌های فنی و حرفه‌ای، پرواز،...) هستند.

دارندگان ویزای  M1 می‌توانند با ویزای خود، ضمن تحصیل در موسسات موردنظر برای خود در آمریکا حساب بانکی باز کنند، گواهی‌نامه رانندگی بگیرند و تا پایان دوره اعتبار ویزای خود در این کشور بمانند. البته بهتر است بدانید که دارندگان ویزای  M1 مجاز به انجام گزینه‌های زیر نیستند:

  • انجام کار تمام‌وقت خارج از موسسه تحصیلی
  • تغییر برنامه تحصیلی پس از شش‌ماه از آغاز برنامه ثبت‌نامی
  • تحصیل در مقاطع بالاتراز کاردانی
  • ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان

ویزای F1

کسانی که موفق به دریافت ویزای F1 می‌شوند، قادر خواهند بود:

  • در تمام مقاطع آکادمیک و تحصیلات تکمیلی ثبت نام و تحصیل کنند.
  • این دانشجویان اجازه کار خارج از دانشگاه را خواهند داشت.
  • می‌توانند در دوره‌های زبان ثبت‌نام کنند.
  • قادر خواهند بود مانند دارندگان ویزای M1 برای خود حساب بانکی باز کنند.
  • مجوز گرفتن گواهی‌نامه را دارند.
  • می‌توانند تا پایان مدت اعتبار ویزای خود، در کشور آمریکا بمانند.

ویزاهایی که برای شرکت در دوره‌های آموزشی در آمریکا ارائه می‌شوند:

ویزای تحصیلی B1 : این ویزا تنها برای دوره‌های تحصیلی ۶ ماهه صادر می شود.

ویزای تحصیلی J1 : این ویزا برای دوره‌های مطالعاتی صادر شده و متقاضی می‌تواند ویزای همراه نیز برای خانواده خود دریافت کند. مدت اعتبار این ویزا به دوره‌های مطالعاتی بستگی دارد؛ اما در کل دانشجو پس از ۲سال اقامت باید از آمریکا خارج شده و مجدد وارد این کشور شود.

مدارک اخذ ویزای تحصیلی و دانشجویی آمریکا

  • دانشجویان بایستی از موسسه یا دانشگاهی در این کشور پذیرش گرفته باشند.
  • دانشجویان باید دارای پاسپورت معتبر باشند.
  • فرم‌هایی که مربوط به ویزای تحصیلی است، باید تکمیل گردد.
  • دانشجویان باید مدارک تحصیلی و ریزنمرات خود را ارائه نمایند.
  • دانشجویان باید از بانک نامه‌ای را دال بر توانایی تامین هزینه‌های زندگی در آمریکا و هزینه‌های تحصیل در دانشگاه هاروارد را ارائه نمایند.
  • عکس‌های استاندارد نیز مورد نیاز است.
  • دانشجویان باید تمام مدارک هویتی خود و سند ازدواج و … را به‌همراه داشته باشند.

تحصیل در آمریکا2

دانشگاه هاروارد؛ رویایی خیلی دور و خیلی نزدیک!

دانشگاه هاروارد یکی از سه دانشگاه معتبر و مشهور غیردولتی ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود که در ماساچوست قرار دارد. این دانشگاه را شاید با عنوان "کمبریج" هم بشناسید! به هرحال رتبه علمی بسیار خوب دانشگاه هاروارد در لیست بهترین کالج‌های سال 2021، باعث شده است که به دلایل این موفقیت و شرایط کلیِ پذیرش در آن بپردازیم!

هاروارد برای تامین هزینه‌های زندگی دانشجویی ارزش خاصی قائل است و این موضوع را با اختصاص دادن بورسیه‌های متنوع به دانشجویان کم درآمد نشان می‌دهد. اگر بتوانید از دانشگاه هاروارد پذیرش بگیرید، بورسیه قابل‌توجهی را در حین تحصیل در آمریکا دریافت می‌کنید.

دانشگاه هاروارد با انواع و اقسام بورسیه‌ها کارفرمایان خود را تحت پوشش و حمایت‌های مالی دانشگاه قرار می‌دهد و همچنین تحت‌عنوان وام دانشجویی به دانشجویان و والدین آن‌ها هم کمک می‌کند.

شرایط پذیرش در دانشگاه هاروارد مانند اکثر دانشگاه‌های آمریکا این است که  متقاضی دوره کارشناسی باید از سد آزمون‌های پذیرش مانند SAT یا ACT عبور کند و نمره قبولی در آن‌هارا به دست بیاورد.

 البته مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس با نمره قابل‌قبول که از معتبرترین مدارک حوزه زبان انگلیسی هستند، یکی دیگر از شروط پذیرش در دانشگاه هاروارد محسوب می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی آمریکا و پذیرش در دانشگاه هاروارد، می‌توانید به سایت این دانشگاه مراجعه کرده و از آن طریق پیگیر باشید.

حضور در بهترین دانشگاه‌های آمریکا، موانعی دارد که باوجود متقاضیان زیاد، کم‌تر کسانی هستند که تا انتهای مسیر پای خواسته قبلی‌شان برای رسیدن به آن می‌ایستند. راستش را بخواهید، هیچ‌کس برای حضور در هارواردِ بی‌نظیر و یا استنفورد فوق‌العاده دل‌دل نمی‌کند اما، بهتراست پیش از اقدام جدی برای قدم‌گذاشتن در این مسیر، همه جوانب رویای دیرینه خود را بررسی کنید، از کوره‌راه‌ها نترسید و مطمئن باشید که آمریکا کشور فرصت‌ها است؛ این کشور هرگز فرصت حضور یک دانشجوی آگاه، پرتلاش و شکست‌ناپذیر را از دست نمی‌دهد!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه