English

تور مسافرتی مشهد را چگونه رزرو کنیم؟ زمینی یا هوایی؟

امکان برگزاری تور مشهد هم به صورت هوایی و هم به صورت زمینی وجود دارد که هر کدام به نوبه خود دارای مزایا و معایبی است.

تور مسافرتی مشهد را چگونه رزرو کنیم؟ زمینی یا هوایی؟

به گزارش خبرگزاری موج، تورهای مشهد یکی از محبوب‌ترین تورهای داخلی در میان گردشگران می‌باشد که تقریباً در تمام فصل‌های سال متقاضی دارد. امکان برگزاری تور مشهد هم به صورت هوایی و هم به صورت زمینی وجود دارد که هر کدام به نوبه خود دارای مزایا و معایبی است. شما می‌توانید با توجه به شرایطی که دارید گزینه مناسب برای سفر خود را انتخاب نمایید. در ادامه اطلاعات مختصری را درباره نحوه‌ برگزاری تور مسافرتی مشهد به صورت هوایی و زمینی خواهیم داد.

تور هوایی مشهد

تور هواپیمایی مشهد پر هزینه‌ترین نوع سفر به مشهد می‌باشد اما با وجود مزایایی چون سپری کردن زمان کمتر در مسیر و آسایش بیشتر مسافران متقاضیان بسیاری در میان گردشگران دارد. این نوع از سفر برای مسافرانی مناسب می‌باشد که در سفر به مشهد افراد سالمند، معلول یا کودک به همراه دارند مناسب می‌باشد. اگر قصد رزرو تور مشهد با هواپیما را دارید پیشنهاد ما به شما سفر با ایرلاین‌های معراج، ماهان و ایران ایر  می‌باشد چرا که این ایرلاین‌ها دارای هواپیماهای مدرن و به روزتری نسبت به دیگر ایرلاین‌ها می‌باشند و خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند در سطح بهتری قرار دارند.

پرواز سیستمی و پرواز چارتری

در پرواز سیستمی با مراجعه به سایت ایرلاین می‌توانید تعداد بلیط مورد نظرتان را از خود سایت رزرو نمایید اما در پرواز چارتری بلیط خود را از آژانس‌های مسافرتی که تعدادی از صندلی‌های هواپیمای ایرلاین را برای مدتی اجاره نموده‌اند رزرو می‌نمایید. در بعضی مواقع پروازهای چارتری ممکن است به دلیل عدم تکمیل ظرفیت صندلی‌های اجاره شده توسط آژانس مورد نظر قیمت کمتری نسبت به پروازهای سیستمی داشته باشد. در پروازهای چارتری هزینه بلیط کودکان بالای دوسال به صورت کامل دریافت می‌شود و امکان کنسل کردن بلیط وجود ندارد. اما در پروازهای سیستمی کودکان بین 2 تا 7 سال هزینه بلیط نیم بها محاسبه می‌گردد و امکان کنسل نمودن بلیط نیز وجود دارد.

ساعت رفت و برگشت با هواپیما چه تأثیری در قیمت تور دارد؟

بهترین ساعت سفر به مشهد با هواپیما 9 الی 12 صبح و زمان مناسب بازگشت از سفر ساعت 14 الی 18 می‌باشد. چرا که معمولا در هتل‌های مشهد تحویل اتاق ساعت 14 و تخلیه اتاق ساعت 12 صورت می‌گیرد. این موضوع تاثیر زیادی در نرخ تور مشهد با هواپیما شما دارد.

چه زمانی می‌توان تور مشهد با هواپیما را ارزان‌تر رزرو نمود؟

  • در مهر ماه به دلیل شروع مدارس
  • دی ماه به دلیل شروع امتحانات
  • اواخر فروردین به دلیل بازگشایی مدارس و ادارات بعد از تعطیلات نوروز
  • اواخر اردیبهشت و خرداد با شروع امتحانات

موارد فوق بدون در نظر گرفتن سفر در زمان مناسبت‌هاست، مثلا اگر در یکی از زمان‌های فوق شهادت امام رضا قرار بگیرد، باید تورهای هوایی مشهد را با قیمت گزافی رزرو نمایید.

تور مسافرتی مشهد 1

تور مشهد با قطار

در صورتی که با خانواده یا با دوستان به مشهد سفر می‌کنید تور مشهد با قطار می‌تواند بهترین و مفرح‌ترین گزینه سفر برای شما باشد. در این سفر شما می‌توانید از دیدن مناظر طبیعی از پنجره قطار و هم صحبتی با خانواده یا دوستان نهایت لذت را ببرید و متوجه مسیر 12 ساعته نشوید. اگرچه سفر با قطار زمان بیشتری نسبت به سفر با هواپیما می‌برد، اما برای صرفه جویی در هزینه سفر انتخاب مناسبی است. قطارهای مشهد به دو دسته قطارهای اتوبوسی و قطارهای معمولی تقسیم می‌شوند.

 تفاوت قطارهای اتوبوسی با قطارهای معمولی

قطارهای فدک و زندگی جدیدترین قطارهای موجود در ناوگان حمل و نقل ریلی می‌باشند که در واگن‌های آن‌ها فقط کوپه‌های 4 تخته وجود دارد. البته اگر صرفه‌جویی در هزینه اولویت اول شماست، قطارهای نورالرضا، غزال، غدیر و سیمرغ گزینه‌های ارزان‌تری هستند. قطارهای فدک و زندگی فقط در مسیر ریلی مشهد فعالیت دارند و معمولا تور اختصاصی مشهد با این قطارها هم رزرو می‌شود. قطارهای اتوبوسی مشهد، شبیه مترو هستند. واگن‌های این قطارها با صندلی‌های روبروی هم پر شده و خبری از کوپه نیست. البته ما قطارهای لوکس اتوبوسی مثل قطار پردیس را هم داریم که طرفداران خود را دارد؛ دلیل محبوبیت این قطار، سرعت زیاد این قطارها می‌باشد که 8 ساعته شما را به مشهد می‌رساند. قطار اتوبوسی صبا نیز دیگر قطار اتوبوسی این مسیر می‌باشد که 10 ساعته به مشهد می‌رود و قیمت مناسبی هم دارد.

ساعت رفت و برگشت در سفر با قطار چه اهمیتی دارد؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم در هتل‌های مشهد ساعت تخلیه اتاق 12 و تحویل اتاق ساعت 14 می‌باشد. به همین جهت اگر نیمه شب به مشهد برسید باید هزینه یک شب کامل را با هتل حساب کنید یا تا ساعت تحویل اتاق منتظر بمانید. پس بهتر است قطارهای شب رو را انتخاب کنیم که حدود ظهر و زمان تحویل اتاق به مشهد می‌رسند.

کدام قطارهای مشهد ارزان‌تر

قطارهای اتوبوسی ماهان، ارزان‌ترین قطار برای سفر به مشهد است بعد از آن قطارهای 6 تخته و قطارهای سالنی به عنوان قطارهای ارزان مشهد یاد کرد.

چرا باید تور مشهد را از نهال گشت رزرو کنیم؟

با مراجعه به سایت نهال‌گشت می‌توانید تمامی تورهای مشهد با قطار و یا هواپیما را مشاهده نموده و در صورت نیاز به مشاوره با شماره 02633143 تماس حاصل نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه